onsdag 5. august 2020

Trukket visdomstann fly

Trukket visdomstann – smerter etterpå? Etter at en visdomstann er trukket vil man som regel ha smerter og en liten hevelse noen dager etterpå. Ved operative inngrep kan man også føle seg sliten og medtatt og kanskje ønske seg litt ekstra hvile.


Generelt: Fjerning av visdomstenner er et kirurgisk inngrep i kjevebenet. Mange pasienter vil få ubehagelige symptomer i form av smerter, hevelse og vanskeligheter med å spise etter operasjonen. Akkurat som en helseattest til 13- fra fastlegen innen en viss dato for år siden. Hva er normalt å forvente etter å ha trukket en tann?


Etter et operativt inngrep i munnhulen, som f eks å trekke en visdomstann er det normalt å være hoven og ha verk i en til to uker. Det er oftest verst de tre første dagene. Mamma har jobbet i bransjen, og det var hun som tipset meg om at jeg burde spørre om trygdepapirer for å få igjen penger. Kroppen oppfatter alle kirurgiske inngrep – også tanntrekking – som en skade som må repareres. For å få minst mulig plager etter tanntrekking er det viktig å vite litt om hva som skjer etter man har trukket en tann.


Følg våre gode råd etter tanntrekking. Hvis visdomstannen er fullt frembrutt, vil den bli trukket ut som andre tenner. Er visdomstannen kun delvis eller slett ikke frembrutt, vil en operasjon være fremgangsmetoden for å få fjernet tannen. Jeg trakk en visdomstann i går, og tannlegen sa at det var såpass ukomplisert at jeg ikke trengte å kjøpe det munnskyllevannet jeg spurte om (Corsodyl). I går spiste jeg suppe og most banan og is - og det samme i dag.


Plutselig slo det meg at det kanskje ikke er noen god ide å spise banan, i tilf. Nå etter ei uke så er det skikkelig vondt, det banker i halve hodet og jeg har siden dagen tanna ble trekt gått på 1x600mg ibux og 1x1. Trakk visdomstann i dag, bedøvelsen er borte og jeg har ganske ondt. Det var en krok på min tann, brukte nesten minutter på å få ut tanna!


Var mye verre enn jeg trodde. Trekk din visdomstann smertefritt. Men det var ok allikevel. Søk Fortere, Bedre og Smartere her! Søk flybilletter fra 9reisesider.


Skandinavias Beste Reisenettsted! Jeg er er erfaren tannlegepasient :-P Riktignok lenge siden jeg har trukket noen tann, men har gjort mye annet. I forrige uke boret jeg et stort hull (en fylling var falt ut, og han måtte bore litt opp igjen før han fylte på nytt). Det var vondt i tanna i 3-dager, og jeg tok vel ibux i 2-dager. Nå kjenner jeg ikke noe.


UBEHAG: Visdomstennene er kjent for å kunne skape problemer, og for mange kan det være lurt å trekke dem. Blødde en del, men hadde gasskuler over hullet som jeg holdt på plass ved å holde kjevene sammen. Trengte ingen smertelindring utenom det som ble satt da de fjernet tannen.


Ikke kjenne borti med tungen. Hei, Forrige onsdag morgen opererte jeg ut en visdomstann i underkjeven. Den første dagen var det vondt selvsagt, men dag nr. Jeg har fulgt rådene i etterkant, bla.


Den siste timen før jeg kan ta nye smertestillende verker det skikkelig bortover kjeven, i tennene ved siden av tanna som ble trukket , og i tennene oppe på samme side. Ble kjapt vandt til det. Bli kvitt din visdomstann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg