torsdag 6. august 2020

Verdens saftigste sjokoladekake

Var spent på oppskrifta da jeg leste overskrifta, for jeg fant for omlag år siden en oppskrift som jeg har tenkt det samme om, verdens saftigste sjokoladekake ! Har Og jaggu meg, det er samme oppskrifta som du beskriver#128516; Ingen over, ingen ved siden av denne skuffkaka! Ikke at det er nødvendig, for den blir. Melet kan ev utelates eller erstattes av glutenfritt mel om du har glutenallergi). Den er enkel å lage også.


Til å være en kake uten egg og laktose, må jeg si at denne ble helt fantastisk saftig og god på smak også. Faktisk den mest saftigste langpannen jeg noen gang har bakt! Ja denne oppskriften er den aller beste sjokoladekakeoppskriften jeg har prøv og jeg har prøvd ganske mange.


Hipp hurra: Når bestefar blir 7 må verdens saftigste sjokoladekake pyntes litt ekstra. En god sjokoladekake ? I morgen skal vi i bestefars 75-årslag, og mamma lurte på om jeg kunne ta med en god sjokoladekake. Nå er jo ingen av mine oppskrifter vonde, slik jeg ser det, så mor får jo viljen sin. Kanskje har de andre glemt natron?


Jeg hadde i noen sjokoladedråper før jeg satt kaken i ovnen, og håper det blir godt. Siden jeg ikke er så glad i smørkrem skal jeg prøve meg på en ganache alá sjokoladekremen du har hatt på en annen sjokoladekake (Sjokoladefestkake med friske bær) og ha masse deilige bær på. FOTO: Hilde Aasnæs. Verdens beste sjokoladekake i langpanne.


Denne kaka ER virkelig verdens beste! Ikke verst :)) tips jeg vil komme med (som jeg gjorde selv): 1. Dynk alle lagene med melk før du monterer den sammen igjen. Ellers blir den litt. Jeg fant oppskriften på bloggen Villa Perlesukker der den står omtalt som Lills sjokoladekake. Så neste gang noen spør om du kan ta med deg en kake til et eller annet, er det bare å si: Javisst, jeg kan ta med verdens saftigste sjokoladekake som kommer til å blåse deg av fotballbanen.


Dette er en oppskrift kakeblogger Kristine Ilstad har fått gjennom barnehagen datteren hennes gikk i. Ungene elsket den og svigermor kommenterte at det var den beste sjokoladekaka hun hadde smakt. Oppskriften gir deilig, myk sjokoladekake med et skikkelig tykt lag sjokoladeglasur. Kakerøren passer til. Andersen forteller at kefir gjør at kaka blir svært saftig, og den holder seg saftig - lenge.


Bruk en ukokt spaghetti, en tannstikker e. Er den ferdig stekt så henger det ikke fast noe fra kaken når du tar den ut - og hvis det gjør det, så steker du den litt til. Barnas beste sjokoladekake med deilig sjokoladeglasur på toppen er verdens enkleste å lage og verdens beste å spise. Perfekt til barnebursdag i travel hverdag.


Verdens saftigste sjokoladekake

Skoleavslutning, fest i barnehagen, dugnad eller bursdag. Enklere blir det ikke, her er langpannekaken som alltid funker. Enkel, saftig og god. Og best av alt, ikke mer avansert enn at du rører den sammen på mindre enn et kvarter.


Skulle du være så uheldig å steke den litt for lenge vil den saftige sjokoladekremen på toppen redde deg. Saftig, smakfull, sjokoladekake til små og store. Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel.


Verdens saftigste sjokoladekake

Noen ganger er det lov å unne seg noe ekstra godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg