onsdag 2. desember 2020

Sukkerfri kake til barn

Eg har i dette innlegget samla oppskrifter på sunnere kaker som kan passe til feiringa. På søndag er det morsdag og den anledning har eg samla populære oppskifter på sukkerfri kaker fra arkivet! Eg veit eg har veldig mange lesere som er diabetikere, eller har nærme familie med diabetes.


Da må kaken steke i ca. Den trenger lang steketid fordi det ikke er mel i den.

Se flere oppskrifter her! Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Kaker som inneholder mange grønnsaker, som revet gulrot og rødbete, er som regel gode valg fordi de gir fylde og fuktighet til kaka samtidig som de gir ganske få kalorier. Smør og olje er andre ingredienser som øker kaloriinnholdet, så se etter oppskrifter som har lite av dette eller erstatt fettstoffet med yoghurt, eplemos, avokado eller bakt rødbete.

Lag sukkerfritt godteri til barna. Fristende lavkarbo Enkle og nydelige bakverk du kommer til å elske. Oppskrift på sukkerfri fudge - myke. LYKKE TIL med kamut gress, håper du merker en rask effekt av det!


Uansett får du effekt på lang sikt, for det er virkelig superbra for kroppen! Ang selskaper osv: I begynnelsen, når jeg var på reisen mot å bli sukkerfri , tillot jeg meg litt kaker og sjokolade underveis. Gled både barn og voksne med kaken som er formet som et 3-tall. Lag et lyst sukkerbrød med ostekrem på toppen, og pynt kaken med alt som er gøy og godt av strøssel.


Skreddersy din egen kake. Hvis du ønsker kan kaken skreddersys etter dine ønsker. Vi hjelper deg å gjøre en spesiell anledning enda mer spesiell. På Kakemakeren kan du komponere din egen kake med tekst som du ønsker.


Velger du en marsipankake og få den pyntet med både tekst og bilde som du selv ønsker, til din anledning. Mat til barn - Reise med barn. Saftig, sunn og sukkerfri sjokoladekake.


Tilslutt tilsetter du litt og litt vann til riktig konsistens.

Bra godt byggeklosser bær bønner dessert dip, dressing, marinade dressing drikke fisk fiskemiddag frokost glutenfri grillmat grønnsaker honning jul kake kylling laktosefri lunsj marinade melkefri middag middagstips nøtter omega-salat sjokolade smarte byggeklosser smarte nytelser smart snacks. Trykk det ekstra vannet ut av gelatinplatene og rør dem inn i den glovarme saften til de er helt løst opp. Hell saften i glassene du vil bruke, og sett i kjøleskapet til de er faste (ca. 2-timer eller over natten). Lager du gelé i flere lag, er det lurt å vente med å bygge det neste laget til det første er stivt.


Skal bake kake til en diabetiker. Jeg vet at de kan spise det de vil og at blodsukkeret kan reguleres med insulinsprøyter, men liker å ikke lage unødvendig krøll i systemet. En kake som vi aldri går lei av, og som også gjør seg godt med masse bær, er klassikeren Pavlova med sin deilige marengsbunn. Og ja, selv marengs kan lages uten sukker.


Det kan Stine Haslestad som driver bloggen Bakekona, skrive under på. Hun har nemlig laget en fantastisk oppskrift på en frisk og sukkerfri mini-pavlova. Denne lekre kaken er signert Ingvild Kristine, som driver bloggen The Glutenfree Lifesaver. Det er faktisk hennes favorittkake.


Jeg er egentlig ingen kaffedrikker, men den kremete smaken av nykvernet kaffe blandet med valnøtter og fløyelsmyk smørkrem, er rett og slett for innbydende til å motstå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg