torsdag 8. april 2021

Vondt i halebeinet ved avføring

Smerter ved avføring kan oppstå i forbindelse med avføringen (defekasjon) eller når man tørker seg. I det siste tilfellet skyldes smertene ofte forandringer i huden rundt endetarmsåpningen. Snakket med legen min sist jeg var der (av andre grunner) og han sa det nok var muskulært men at jeg skulle komme tilbake etter en mnd hvis det ikke gikk over.


Ved usikkerhet om diagnosen kan legen sprøyte inn lokalbedøvelse der smerten sitter, noe som vil gi umiddelbar smertelindring dersom smerten skriver seg fra halebeinet. Plagene forsvinner hos over av seg selv etter hvert.

Praktiske råd kan være å bruke bedre sitteunderlag eller sitte-ring. Liten kul rett ved siden av vaginaen. Har sopp,som behandles. Flasser på pungen, bør jeg gå til lege ? Dunket lilletå for en uke siden.


Myk og gul avføring. Bør jeg gå til lege?

Jeg fikk vondt i magen etter å ha stupt. Burde jeg gå til lege? Halebeinet gir også støtte til anus.


At halebeinet er et slags knutepunkt for sener, muskler og leddbån gjør området svært sensitivt og utsatt - også i forhold til muskelspenninger og muskelsmerter, noe som igjen kan føre til stråling ned i beina. Dette kan slå halebeinet litt forover, sier seksjonsoverlege ved St. Olavs Hospital, Rainer Günter Knobloch til KK. Symptomene ved tykktarmskreft kan være svake og snikende. Tretthet, manglende apetitt og vekttap kjennes fra så mange andre sykdommer.


Forøvrig er endringer i avføringsmønsteret nokså karakteristisk. Noen får forstoppelse, andre løs mage og atter andre vekslende avføring. Korsryggsykdom kan gi halebeinssmerter, og bør alltid utelukkes, sier Rainer Günter Knobloch, overlege ved ryggseksjon ved ortopedisk avdeling, St.


Rektale fistler (fistler i tarmen) kan forekomme og gi mye smerter, som kan kjennes ut som smerter fra halebeinet , og gi sittesmerter. Det er minst ett år jeg har hatt smerter, om ikke mer. Det kan godt være jeg fikk disse smertene allerede like etter han ble født.


For meg går tiden litt i ett med to små barn så det er vanskelig å følge med. Jeg har en gutt på år og mnd.

Her kan du lære mer om smerter i beina, samt tilhørende symptomer, årsak og ulike diagnoser ved vondt i beina og beinsmerter. Mye smerter ved avføring , det kommer masse blo hva kan det være? Plager i underlivet siden oktober. Eller en svulst da! Disse periodene kan vare noen uker.


Da kan det være vondt i halebenet når jeg setter meg ne og enkelte dager også vondt når jeg går. SKal til legen for det. Nå de siste gangene gjør det skikkelig vondt langt inne i rompa (ikke livmor) og det gjør vondt å gå og sitte også. Tisse og avføring gjør vondt , og jeg kjenner det kommer fra øvre den av rompa.


Omtrent rett inn fra halebeinet og inn. Det blir ikke bedre ved å gå på do eller luftavgang. Hard og sjelden avføring. Signalene kan komme fra selve livmoren eller fra livmorhalsen. Da gjør det vondt foran og dypt i underlivet.


Eventuelle smerter ved samleie vil føles samme sted. Gjør det vondt ute i sidene nederst i magen og nedover i lysken kan smertene stamme fra eggstokker eller eggledere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg