onsdag 25. mars 2020

Tatovering 14 år

Eg er bare år gammel og eg lurer på om tatovering. Og så lurer eg på er det eller år aldresgrense på det? Crazy Tattoo i Storgata på Bryne er politianmeldt for å ha tatovert ei år gammel jente.


Hans Rolando Haver, har i avhør erkjent at -åringen fikk tatoveringen sin i hans lokaler. Pigmentene består av metalliske salter eller organiske fargestoffer. Det er ingen lovfestet aldersgrense for å ta tatovering.

Det betyr i teorien at du kan ta en tatovering selv om du bare er år. Men det er to ting som står i veien, og det er at foreldrene dine har rett til å nekte deg dette dersom de mener det ikke er bra for deg. Dessuten har de fleste tatoveringsstudioene en selvpålagt aldersgrense på eller år.


Yakuza-leder var på rømmen i år. Så gikk tatoveringene og hans avkappede finger viralt. Den pensjonerte japaneren ble avbildet i lokalavisa. Da slo politiet til.


Jente, år , ønsker å vite om det er aldersgrense for å få tatovering 23.

Men seriøse studioer har en selvpålagt aldersgrense på dette, gjerne (eller 16) år. Det er også slik at foreldrene dine kan nekte deg å ta tatovering dersom du er under år og de mener det ikke er heldig for deg. Norges største leketøykjede! Extra stort utvalg til extra lave priser Å selge kjente varer til en lavere pris. Billige leker på nett.


Hei, jeg er en jente som ble år for litt siden og har bestemt meg for å ta en tatovering. Begge foreldrene mine har sagt ja og jeg har lest utallige brosjyrer og sider på nettet om hva som er viktig og nødvendig når man tar en tatovering. Ikke skaff en tatovering når du er beruset eller har drukket alkohol. Aldersgrensen på tatoveringer er som regel år og dette nettstedet er kun beregnet på myndige personer, ikke-voksne bes forlate webområdet umiddelbart da det er ulovlig å tatovere seg for disse personene. Likevel opererer de aller fleste seriøse tatoveringsstudioene med en aldersgrense på år.


Nå synes jeg det rett og slett begynner og bli ubehagelig, den klør og jeg har fått på. Dette er kanskje min rareste, men også kuleste tatovering til nå. Jeg har mange rare tatoveringer og alle har en spesiell plass i hjertet. Noen betyr mye, andre betyr litt og noen er bare morsomme.


Men min nyeste tatovering er helt spesiell. Har du fylt år , kan du også ha annet arbeid som ledd i skolegang eller i praktisk yrkesorientering. Slike opplæringsprogram skal være godkjent av skolemyndighetene.

Dersom du er under år , eller er skolepliktig, kreves det skriftlig samtykke fra foreldre eller andre foresatte før du kan begynne i arbeid. Vi bruker Cookies for å forbedre våre nettsider og din shoppingopplevelse. Ved å fortsette å surfe på sidene aksepterer du våre Cookies-vilkår. Hvis du vil jobbe før du fyller år må foreldre dine godkjenne det.


Du kan blant annet ikke jobbe mellom 20. Når du har fylt år kan du jobbe opp til timer i døgnet på undervisningsfrie dager og timer i uka i undervisningsfrie uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg