torsdag 21. mai 2020

Verdens beste raita

Verdens beste raita

Kyllingfileter fra svensketur ble tinet i kjøleskapet over natten, og på søndag var det klart for marinering. Jeg valgte å marinere kyllingen til dagen etter, men brukte søndagen til å lage Raita og bake Nan. Jeg valgte å smaksette brødet med hvitløk og koriander, og blandet også litt gurkemeie i deigen.


Verdens beste raita

Raita er klassisk tilbehør til krydret og sterk indisk mat da yoghurt og agurk er med på roe ned de kraftige smakene. Verdens beste vaffelrøre! Kaken består av knasende sprø marengs og saftig formkake og er fylt med en silkemyk vaniljekrem blandet med bløtpisket krem.


Den er ikke vanskelig å lage, men sørg for å ha en helt ren bakebolle og visp når du skal piske eggehvite og sukker. Indisk dal (daal, dahl eller dhal alt ettersom hvor i India man er) er en superenkel linsegryte full av smak. Dal blir nesten bare bedre etter et par dager, så lag gjerne en stor porsjon til dagen etter også. I denne varianten har jeg tilsatt kikerter i tillegg til linser for en ekstra mettende variant.


Se også oppskrift på Kvæfjordkake, som fylles med romkrem. Jeg har bakt den mange ganger og den blir like god hver gang! Kan absolutt anbefales! Jeg fant den på Stines Hverdag og jeg har fått hennes tillatelse til å gi den videre til dere. Som vanlig ble mine boller kjempe bra.


Overraskelsen var derfor stor da jeg måtte konstatere et klart tap i konkurransen. Bollene bakt etter oppskriften på verdens beste boller fra det søte liv fikk et helt klart flertall av stemmene. Fortsatt i sjokk, men innser at jeg vel må prøve ut den oppskriften neste gang. Produkter i oppskriften.


Norges nasjonalkake er typisk 17. VG har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Kopiering av materiale fra VG for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale. Intens planlegging, knallhard trening, sterke personligheter. Aldri før har noen medier vært på innsiden av det norske herrelandslaget i. Imponér gjestene dine med verdens beste kake ved neste bursdag, jubileum, dåp eller konfirmasjon.


VERDENS BESTE RIBBE heiaespen Det er med ribbe som med det meste annet her i livet. Gi det litt ekstra tid og kjærlighet og resultatet blir så uendelig mye bedre. Ekstremt saftig kjøtt og svor så porøs at selv de tannløse blant oss kan nyte den. Se Simone Biles og lagvenninnene imponere i hopp.


Verdens beste raita

Denne hvetebaksten er så sinnsyk god. Store, luftige og litt seige boller som smaker fantastisk godt. Jeg må bare si at det er kanskje de beste bollene jeg har spist, hehe. Jeg steker dem i en form som gjør at bollene vokser inni hverandre, det gjør at sidene blir veldig myke. Dete er bare verdens beste foccasia - jeg har fulgt din oppskrift i flere år og alle som smaker den.


De har aldri smakt så god foccasia før! Jeg putter i biter av fetaost også - det er kjempedilig , pluss svarte oliven. Det her er virkelig verdens beste boller,namnam:) Jeg hadde litt salt i også brukte jeg tørrgjær,gr men det funka helt fint.


Silje,pass på at melken har riktig temperatur,for varm eller kald så hver den ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg