fredag 12. februar 2021

Verdens beste gulrotkake

Gulrotkake er saftig og godt, og ostekremen på toppen er uimotståelig! Gjennom MatPrat bidrar vi med matinspirasjon, -informasjon og -kunnskap. Saftig gulrotkake i langpannekake.


Det er sesong for blåbær. Prøv vår deilige oppskrift i dag. Den perfekte sjokoladekaken.

Se oppskriften her. Kristine Ilstad Kake for personer. Jeg har nettopp prøvd gulrotkake i langpanne og det gikk ikke særlig bra å ha formen midt i , den hevde seg så stor at toppen ble litt svart.


Desidert kaken jeg har laget mest av med velykket resultat hver eneste gang. Mye gulrøtter gjør den saftig og holder den saftig i flere dager. Pyntingen kan varieres etter hva man liker men nøtter er en vinner for min del. Den må jo være litt sunn også, den er jo stappet med gulrøtter og toppet med blåbær!


Jeg liker å servere den i små biter, da får man en helt perfekt blanding av krem, bær og kake og man kan spise akkurat så mange eller så få man selv har lyst til.

Dette ER virkelig verdens beste gulrotkake ! Venninner spør etter oppskriften, og selskapsgjester forsyner seg flere ganger. Til og med min samboer som vanligvis ikke liker kake ber om denne. Den blir ekstra saftig med eple i bunnen, og lime i kremen er virkelig prikken over i’en! Litt friske jordbær brekker den syrlige smaken. De revne gulrøttene gjør at kaken blir veldig saftig, og den holder seg saftig lenge.


Hva er ditt beste bakeknep? Mitt beste tips er noe så banalt som å lese oppskriften grundig. Hvis en kake blir mislykket, skyldes det gjerne at man har slurvet med oppskriften. Oppskrift på gulrotkake i rund form. Med syrnet melk får du ekstra saftig og god kakebunn som alle vil elske.


Hopp til hovedinnhold. Her har du en enkel, stor og deilig gulrotkake dekket med masse nydelig ostekrem! Verdens beste vaffelrøre! Har du ostekrem til overs kan du legge den i kjøleskapet å bruke den til for eksempel muffins.


Vart spurt om å laga ei kaka til juleavslutninga i kveld. Kva slag kake eg lagde kunne eg velja. Tenkte med ein gong på at eg ville laga ei gulrotkake.

Søkte på Kvasir og såg bloggen din. Fekk uuutruleg mykje skryt for kaka! Forstår eg godt, for den er jo berre knallgod! Gjorde som ein av dei andre lenger oppe og hadde litt sitron i kremen. Hvorfor ser du denne annonsen?


Du ser denne annonsen ettersom nettstedet du besøker til stor del finansieres av annonseinntekter. Noen annonser ser du fordi vi tror de kan interessere deg. Vi antar dette basert på din tidligere aktivitet på Schibsteds nettsteder og apper.


Den er saftig og smaker deilig av krydder. En av våre favorittkaker. Helt siden de var små har vi hatt denne kaken både til bursdager og til jul. Påskens beste kaker og bakst Lag deilige kaker eller gjærbakst til påske.


Myk, saftig og med deilig smak av gulrot og kanel og ikke minst den fløyelsmyke ostekremen. Hvis du som meg liker kaken saftig, tror jeg nok denne glutenfrie gulrotkaken vil falle i smak. Trykk på stjernene for å gi din vurdering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg