onsdag 8. juli 2020

Pynte sjokoladekake langpanne

Denne kaken smaker fantastisk! Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Få oppskriften her. Den perfekte sjokoladekaken. Se oppskriften her.

Brownieskaken med nutella. Smarte løsninger som gjør hverdagen enkel og morsom både på kontoret og hjemme. Saftig og go samtidig som den er utrolig enkel å lage! Er det litt vanskelig å sprøyte sjokoladeglasuren – husk at øvelse gjør mester – og smør den heller på kaka og pynt med kakepynt om det skulle bli for vanskelig.


Langpanne sjokoladekake med glasur, non-stop og seigemenn er en klassisk barnebursdagskake. Barna kan være med å pynte kaken selv. Oppskriften passer til en langpanne.


Sjokoladekake i langpanne er en enkel, men supergod klassiker som er rask å røre sammen.

Dette er min favorittoppskrift på langpanne - sjokoladekake , og oppskriften har jeg stjålet av moren min. Hun laget denne kaken (og lager den fortsatt) til bursdagene våre. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg kunne spist hele kaken alene:) den er også perfekt til å fryse ned så kan du enkelt tine den opp igjen når du har lyst på et stykke. Siden det er høysesong for kaker (skoleavslutninger, 17.mai, dåp, konfirmasjon, bryllup, osv) er det naturlig å begynne med en go enkel og ikke minst saftig sjokoladekake i langpanne.


Prøv denne oppskriften! Her har du oppskriften på en fantastisk god sjokoladekake i langpanne. Glasuren består av helnøttsjokolade, som både er dekorativ og smaker godt. Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30xcm). Stek kaken på nederste rille i ovnen ved 175°C i min.


Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av langpanne og fjern bakepapiret. Til sjokoladeglasuren smeltes smøret i en liten kjele. Rør inn kaffe, kakao og vaniljesukker. Saftig sjokoladekake (i langpanne ) Trå til side folkens, her kommer den ultimate bursdag sjokoladekaken.


Dette er kaken som er fantastisk samme dagen du baker den, men når du står opp dagen etterpå (og tar et stykke til frokost kaffen) så smaker den enda bedre. Sverger stort sett alltid til Soaked Chocolate Case, eller Gjennombløt sjokoladekake når jeg skal lage langpanne , men denne tror jeg rett og slett jeg må prøve.

Den har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig stor sjokoladefondant. Clas Ohlson har smarte løsninger for dine hjemmeprosjekt. Besøk en av våre butikker! Sønnen min blir år snart og jeg skal lage sjokoladekake i langpanne , har dere noen forslag hva jeg skal pynte kaka med? Kan jeg friste med sjokoladekake i langpanne ? Sjokoladekaken og DEN sjokoladeglasuren går som hånd i hanske og kokos på toppen er prikken over i’en.


MEN om du ikke er like glad i kokos som jeg er, er det bare å droppe det og bruke annen pynt eller ikke. Kaken er superenkel å lage. Smør en liten langpanne , ca. Kle så pannen med et bakepapir.


Hell røren over i pannen. Sjekk med en trepinne om kaken er ferdig. Stikk pinnen i midten av kaken, hvis det ikke fester seg noe til pinnen er kaken ferdig.


Finn fram en langpanne eller stor form og kle den med bakepapir. Sjekk om kaka er ferdig ved å stikke en spiss kniv ned i midten av kaka. Det skal ikke henge igjen noe våt røre på kniven.


Skoleavslutning, fest i barnehagen, dugnad eller bursdag. Enklere blir det ikke, her er langpannekaken som alltid funker. Enkel, saftig og god. Verdens beste sjokoladekake i langpanne med glasur. Og best av alt, ikke mer avansert enn at du rører den sammen på mindre enn et kvarter.


Skulle du være så uheldig å steke den litt for lenge vil den saftige sjokoladekremen på toppen redde deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg