mandag 6. juli 2020

Strikke grytekluter oppskrift

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Noen ganger er det en ny oppskrift , andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen. Mønsteret er lett å strikke fordi du alltid forholder deg til bare en farge av gangen og fordi du alltid strikker rettmasker og aldri vrangmasker.


Den er her gjengitt etter tillatelse fra museet. Akkurat passe stort og enkelt til å dra med seg over alt :) Nå har eg strikket veldig lite grytekluter , men eg har heklet mangen :) Disse var jo litt stilige da så kanskje eg skal prøve meg? Her finner du lenker til strikkeoppskrifter på ting til huset.

Denne siden ble sist oppdatert 03. De fleste er gratis. Liker du også å sy og hekle? Se våre søstersiders oversikter over ting til huset du selv kan sy og hekleoppskrifter på ting til huset.


Det var oppskriften , en overkommelig i siste liten julegave. Syns du det blir litt kjedelig med bare rette masker, så kan du jo strikke eller hekle en litt mer spennende partner. Med denne kjempefine juleboka kan du skape julestemning, lage julegaver og strikke juletøyet med inspirasjon fra KlompeLOMPE.


Bomull Sport kan kjøpes her!

Svaret ble grytekluter , som ble flotte gaver til venner og familie. Dette har resultert i denne boka, som er full av grytekluter med flotte mønstre. En fin gave og grytekluter er jo noe alle trenger.


Her har du trinn for trinn bilder av hvordan gryteklutene er laget, et mini heklekurs. Mandarin Medi (utgående kvalitet) MANDARIN MEDI inneholder 1 bomull. Mykt og delikat bomullsgarn velegnet til baby, barn og voksne. Passer utmerket til interiørprodukter som håndkle, kluter og grytekluter.


Marius-bølgen vil ingen enda ta og mønsteret er å finne på tilnærmet alt. Hvordan strikke grytekluter i dobbelstrikk Legg opp 82m (det er det maskeantallet jeg brukte på her) på pinne (eller den pinnen som passer til garnet du velger). Grytekluter , heklet i Mandarin Petit. Hver andre maske skal legges opp gul og hver andre maske skal legges opp grønn.


Knallgode grytekluter i vevstrikk blir utrolig tykke og gode. Legger opp masker, strikker perlestrikk (evt dobbel perlestrikk) til jeg synes de er store nok. Jeg bruker pinner nr 3. Vi har samlet alt i en pakke av praktiske hensyn.


Du kan velge mellom flere forskjellige oppskrifter på grytekluter. Noen få gir deg muligheten til å velge om du vil hekle eller strikke. Etter å ha funnet oppskriften , kan du velge de fargene du ønsker.

Designeren har brukt DROPS Muskat i oppskriftene. Alle kan strikke grytekluter , og alle har bruk for grytekluter ! Etter hvert som barna vokste til og ikke ønsket flere strikkede plagg, ble grytekluter en fin familie. Mariann Harneshaug er en trebarnsmor som har hatt strikking som hobby hele livet. Alle våre strikkepakker inneholder oppskrift og komplett garnforbruk til ønsket størrelse. Vi leverer dette hjem til deg på 1-dager.


Du finner også informasjon under hvilke strikkepinner og evnt hvilket tilbehør du trenger til dette nydelige plagget. Fargerike og fine grytekluter ! Og snart ferdig med Wiola nr 2. Imponerende, spør du meg! Sola skinner, og det er betraktelig mildere i været. God onsdagskveld fra Ingunn 6. Oppskriften er hentet her.


Ja, da har jeg tatt opp tråden der jeg slapp den på 90-tallet. Gratis oppskrift på grytekluter. Det høres ikke spesielt fancy ut å strikke grytekluter når en såvidt har passert tyve, men det var blant annet det jeg gjorde den gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg