mandag 22. september 2014

Mariusgenser grå og hvit herre

Norges suverent mest strikkede genser herjer igjen etter noen år på loftet. DUO inneholder merinoull og bomull. Mykt som bomull – varmt som ull! Alternativ til dem som synes at ull klør.


Plagget må vaskes separat.

Rauma Ullvarefabrikk baserer produksjonen på norsk ull, og gjør hele produksjonsprosessen - fra ull til ferdig vare - i eget hus på Veblungsnes i Møre og Romsdal. Garn til håndstrikk og ferdigstrikk kan kjøpes hos Norsk Flid. Jeg i fjor på denne tiden strikket jeg en mariusgenser etter samme.


Velg Farge, Grå , hvit , Marine Blå. Beklager, ingenting ble funnet i dette arkivet. Her sees en ny blå og hvit variant fra Carlings (699.-).


Jeg valgte ha hvit som bunnfarge p denne, og synes det ble fint. Superwash - 1merinoull egnet for babyty.

Garn: 1gram hovedfarge (nster) IGLO fra Europris og gram til mnsterfargen. Har fått hjelp til montering, heldigvis har jeg en veldig snill mamma som tok seg av det. Mariusgenser til meg selv i lilla, hvit og gul, strikkes p pinne 3mm og 3. Men det er noe jeg absolutt har tenkt til å lære meg i fremtiden, må bare skaffe en symaskin først. Jeg får med jevne mellomrom e-post der besøkende spør om jeg vet om det ligger oppskrift på Marius-gensere noe sted på nett. Det er Sandnes Garn som eier håndstrikkerettighetene til Marius-mønsteret, og det er dermed bare de som kan selge oppskrifter på ulike plagg med marius-mønster.


Finn laveste nettpris her. For ganske nøyaktig ett år siden strikket jeg min første store genser. Genseren er strikket i fargene grå , hvit og rød. Synes ofte at gensere med rund sal kan sige litt bak. Brukt nøster blå, litt over nøste hvit og halvt nøste rød.


Denne har jeg strikket til søte Ida 3. Jeg har fått så mange forespørsler etter hjertemønsteret så da legger jeg det ut nederst her på siden. Nå er ermene på og kommet litt igang med mønster i lys grå Nå er jeg igang med å strikke en mariusgenser i 1 ren alpakka ull. Sep Har tenkt p gr bunnfarge, hvitt m nster og rosa i halsen.


Strikke mariusgenser - hjelp til fargevalg - Hus og hage.

Angende strrelsene hos Victorias Secret s er det delte meninger. Veldig flott genser og fine farger #128578; Jeg holder på å strikke en lik genser selv. Men har stoppet opp litt i mønsteret. Hvis du kunne ha forklart meg hadde jeg satt stor pris på det #128578; Har 3masker, og i mønsteret hvor det er annen hver farge (eks en hvit en svart), får jeg det ikke til å gå opp.


Det blir to masker i samme farge etter hverandre pga at det er partall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg