mandag 29. september 2014

Sluttet på p piller økt sexlyst

Slik får du sexlysten tilbake etter p - pille -slutt. En av de mest vanlige bivirkninger av p - piller er lav sexlyst. Faktisk er det så mange kvinner som opplever dette, at det er blitt litt som en spøk, en grusom en.


Jeg sluttet på pillen for noen uker siden og nå har jeg utrolig mye sexlyst. Finnes det en måte å dempe den lysta bare litt? P -pillene hindrer også produksjonen av det lyst-fremmende hormonet progesteron.


Når kvinnen ikke går på p - piller , vil det i tiden rundt eggløsning være ekstra høyt nivå av progesteron i kroppen, og hun får naturlig økt lyst. Som en år gammel jente var jeg i mitt første seriøse forhol og jeg startet med p - piller , og det virket som helt naturlig ettersom alle mine jevnaldrende veninner også gikk på det. Noen hadde fått det av legen for å regulere tunge perioder, noen for akne og andre fordi de helt enkelt hadde sex.


Hei, jeg er bekymret for at p - piller skal gi meg nedsatt sexlyst. Jeg gikk år på loette og var helt passe fornøyd med det. Etter samlivsbrudd sluttet jeg på p - piller og opplevde økt sexlyst og har satt pris på dette i nye forhold. Når du så slutter på P -pillen, forsvinner disse hormonene raskt ut av kroppen din. Var du plaget med kraftige menstruasjoner før du sluttet på P -pillen, kan du altså forvente å få de tilbake.


Når det gjelder vekt så er det ingen som har vist at du går mye opp i vekt på p - piller , men heller at du kanskje kan oppleve å gå opp en halv kilo den første tiden. Dette er da sannsynligvis mest vann, og da er det også sannsynlig at det vil forsvinne igjen når du slutter på p -pillene, forteller hun. Fikk første menstruasjon kom uker etter p - pille slutt.


Jeg har alltid hatt små,korte blødninger pga en tidligere sf. Håper det fortsetter slik! Forventer neste mens om uke, er mao nettop sluttet på pillene.


Har fått litt kviser, har hatt 5-kviser i ansiktet, en på brystkassen og jeg har fått litt hudormer. Ja, det er helt vanlig at en kan kjenne på mer sexlyst etter å ha starta på p - piller eller andre former for hormonell prevensjon. Når en bruker prevensjon som en er trygg på og som en vet beskytter en fra å bli gravi kan en slappe mer av og nyte sex. Prevensjon påvirker sexlyst i faste forhold. Hvor ofte kvinner har lyst på sex, kommer an på hvor forpliktende forholdet er og hvilken type p - piller de bruker.


Sluttet på p piller økt sexlyst

Tenkte ikke over at det var p -pillene, jeg var ung å uopplyst den gangen. Da jeg sluttet på de pillene kom sexlysten tilbake å vi brukte ikke prevensjon på år, ble heldigvis ikke gravid i den perioden. SVAR: Hei jente 15! P -pillen Yasmin har en risiko på 9-av 10.


P - piller er kjent for å gi en økt risiko for blodpropp hos kvinner. Noen medisiner kan gi redusert sexlyst som bivirkning, blant annet gjelder dette hormonelle prevensjonsmidler som p - piller , p -sprøyte, p -ring og minipiller og visse antidepresiva. Hva kan bedre sexlysten? Det å være fysisk nær partneren sin uten å ha sex kan øke lysten på sex. Klarer du å stresse ned og sove nok kan dette også hjelpe på.


Sluttet pga noen bivirkninger som har kommet de siste årene, altså ikke for å bli gravid. De siste ukene har jeg vært så utrolig GLAD. Sigarettrøyking øker risikoen for alvorlige bivirkninger på hjerte og blodkar ved bruk av p - piller. Denne risikoen øker med økende alder og med mye røyking (eller flere sigaretter per dag), og er ganske markant hos kvinner over år.


Kvinner som bruker kombinasjonspiller bør derfor ikke røyke. Manglende sexlyst er et vanlig problem blant kvinner. Ny pille skal få fart på kvinners sexlyst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg