tirsdag 16. september 2014

Hvorfor blir jeg ikke gravid selv om jeg har eggløsning

Har selv prøvd Pergo selv om jeg har eggløsning hver måne og det hjalp ikke meg. Dette finner du ut selv ved å krysse av i kalenderen din første dag mens i. Du blir ikke gravid utenom eggløsningsdagene, men en sædcelle lever 2-3. Under går vi gjennom de viktigste årsaker til at man ikke blir gravid.


Mange av disse kan i seg selv være enkle, kanskje så enkle at man ikke har tenkt muligheten. Med en BabyComp får du nyttig informasjon om eggløsning og syklus.

Fra uregelmessig eggløsning til dårlig kosthold og ernæring, og den ledende årsak som er mannen. Vi skal se på de vanligste årsakene til hvorfor du ikke blir gravid , og de beste behandlingsmetodene for infertilitet. Dette er en tilstand hvor hormonell ubalanse gjør at eggene som skal modnes i eggstokkene, blir til cyster, og man får altså ikke eggløsning. Ved PCOS (polycystisk ovarie-syndrom) har kvinnen andre symptomer, som vektøkning, sjenerende hårvekst, kviser, lang tid mellom menstruasjonene, vanskeligheter med å bli gravid og spontanaborter – men ikke nødvendigvis cyster. Hvorfor blir man ikke gravid ved eggløsning ? Har regelmessig syklus med eggløsning av meg selv hver måned.


Påvist ved både ultraly blodprøver og El tester. Mannen sædprøve er normal. Slank og spiser sunt og trener regelmessig.

Alt av blodprøver og ultralyd undersøkelser er fint! Jeg er år og frisk og rask. Fikk prøve pergotime for å bo. Noen har imidlertid forskjellig lengde på syklusen fra måned til måne og da kan det være vanskelig å regne seg fram til riktig dag.


Mitt beste tips er å ikke telle og regne altfor mye på når man har eggløsning , for det medfører bare stress. Men jeg forstår jo at man kan bli opptatt av dette hvis man har forsøkt en stun sier. Har du et lavt nivå av D-vitamin er det heller ikke så lett gravid.


Et lavt D-vitamin nivå kan føre til manglende eggløsning og lave eggreserver. Hvis du har smurt deg med solkrem, så får du ikke i deg D-vitamin, og bør kanskje ta tilskudd. Stoffskiftet er viktig.


Har du for lavt stoffskifte så blir du ikke så lett gravid. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


SVAR: Hei Siden det går rundt måneder mellom hver gang du har mensen, har du nok noe sjeldne eggløsninger. Mensen er et tegn på at det har skjedd en eggløsning , men at egget ikke har blitt befruktet. Innsendt spørsmål ­hei. Du har eggløsning og har sex, hvorfor blir man ikke gravid da?


Alt virker så enkelt: du har ubeskyttet samleie under ditt fruktbare vindu, sperma møter egg, befruktninger, og der du går!

Men for mange er det ikke så enkelt, men spørsmålet er- hvorfor ikke ? Du kjenner sikkert folk som blir gravid i den første måneden etter at de begynner å prøve, men egentlig er de. Gå til en gynekolog! Har du ikke faste sykluser så er kanskje det problemet.


Etter å ha prøvd i et år, kan dere få hjelp! Jeg slet også med å bli gravid , prøvde et år. Men jeg har noe som heter PCO, og hadde aldri menstruasjon og eggløsning. Symptomer på eggløsning er ofte litt diffusse og kan være vanskelig å oppdage, men kvinner som over tid forsøker å bli gravid , oppdager ofte et møster av symptomer på de fruktbare dagene.


Dersom du ønsker å bli gravid , har du størst sjanse dersom du har sex i den korte perioden rundt eggløsningen. Men hvorfor kommer ikke mensen? Og er du gravid eller ikke ? Forsinket eggløsning. Den vanligste årsaken til forsinket mens og negativ graviditetstest, er at dagen for forventet mens er feilberegnet.


Jeg har hatt blinkende smiley siden mandag. Målte med CB i dag tidlig og da var det blinkende smiley nå fikk jeg konstant smiley, altså at jeg har eggløsning ! Men, jeg har også målt med strimler fra babyplan og streken er jo ikke akkurat positiv enda her. Selv om den er mye sterkere enn før i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg