mandag 26. januar 2015

Småretter julemat

Etter mye tradisjonell julemat kan det smake godt med andre matretter, eller julematen servert med en vri. Her har vi samlet tips til småretter , middager og desserter. Koldtbor pålegg og småretter.


For et koldtbord By på hjemmelaget leverpostei Lag lammerullen sammen med venner Lag oksetunge til julekoldtbordet Skal lammelåret være røykt eller urøykt? Jeg vil gå gjennom de fleste typer julemat og tradisjonsjulemat som er aktuelle.

Under her er det linker til alle undersidene som jeg har lagd for julemat , og flere av undersidene her på julemat , har listet ut de beste og mest populære oppskriftene innen aktuelt tema. Vennligst la dette feltet stå tomt. Få nyheter og oppskrifter rett i innboksen din! Meld deg på nyhetsbrevet her!


Ditt navn og e-post vil aldri bli publisert eller delt med andre. Tapas, meze, fingermat – man kan kalle det for mye. Juletapas er deilige munnfuller med smak av jul.

Bruk julematen og kombiner med andre gode smaker. Perfekt til en kveld med tapas. Porsjonsberegning av julemat kan være vanskelig.


Her får du oversikten over hvor mye du skal beregne per person av ribbe, pinnekjøtt, tilbehør, julefisk og kalkun. Vegetar- og veganoppskrifter: Julefeiring og julemat Nøttestek er ganske enkelt å lage, og har lenge vært noe av det mest populære på julebordet blant norske vegetarianere. Samtidig finnes det utrolig mye annet innen det veganske og vegetariske kjøkkenet som passer til jula.


Her finner du oppskrifter på tilbehør til julemat , alternativ julemat , og småretter som passer til juletapas eller julens lunsjbord. Her finner du alt du trenger til en nydelig julemiddag, som passer like godt på julaften og nyttårsaften, som i et bursdaglag! Dette blir min jul i år, og jeg gleder meg så utrolig mye til alle de nydelige smakene og de herlige fargene. Alle rettene er perfekte å matche med tradisjonelt juletilbehør, så her er det bare å plukke det du selv ønsker. Bruk restene fra julematen og lag deilige småretter med smak av jul.


Julemat Fem retter du kan servere til juletapasen. Og, mat som gjør at du kan sitte sammen med gjestene dine rundt bordet, og ikke fly fram og tilbake som en stresset vert eller vertinne uten å ha tid til skravlinga – som jo er det aller viktigste, spør du meg. Julen handler om så mangt, men fellesnevneren for de fleste er iallefall tradisjonsrik julemat og bugnende festbord.


Knapt noe annet får frem den gode julestemningen som god julemat og godt drikke.

Hanne-Lenes beste juletallerken, foto: Line Dammen. Nå har jeg tenkt, prøvelaget, smakt, justert, prøvelaget, smakt, justert utallige nøttesteker og andre vegetarsteker, og endelig smakte jeg meg frem til den miksen jeg ønsket meg. This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website.


I tillegg til tradisjonell julemat tilbyr de nå en sammensatt tapasmeny med ulike småretter. Rettene har fortsatt julepreg, men vi har gjort en del nye vrier. Klara Hole var mammaen til Peia,som.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg