tirsdag 29. september 2015

Penicillin luft i magen

Skarpe, trykkende smerter eller kramper i magen. Disse smertene kan opptre hvor som helst i magen , og de kan raskt endre lokalisasjon. Du kan også oppleve press i magen. Noen ganger kan smerten bli så intens at det føles som om noe er alvorlig galt.


Noen som har blitt dårlige i magen etter antibiotika-behandling?

Hvordan smerter hadde dere? Hvor lenge varte dette etter avsluttet kur? Har prøvd å ikke spise sukker produkter, drikker ikke kulsyreholdig drikke og legge merke til når jeg får luft i magen , men finner ikke noe mønster.


Jeg har ikke diaré, men mageknip i mye luft i magen. Har du noen tips til hva som kan være grunnen? Eventuelt er det noe jeg nå som en kriseløsning kan spise for å dempe lukten.


Luft i magen - kjerringråd Luft i magen. Det er kanskje enklere enn du tror å bli kvitt problemet?

Les mer om luft i magen. Plages du med luft i magen ? Her har vi fått sendt inn et tips som kan være til hjelp hvis du føler. Forsiktighetsregler Cerebral påvirkning med kramper kan forekomme, særlig ved nedsatt nyrefunksjon og ved døgndoser g hos voksne. Spesiell forsiktighet bør utvises hos eldre (år), nyfødte og ved nedsatt nyrefunksjon. Gjennomsnittlig produseres to deciliter gass i døgnet, men hos enkelte kan det bli opptil ti ganger mer.


Ved forstoppelse eller hvis man selv hindrer kroppen å kvitte seg med luften , kan man få luftsmerter og knip eller en følelse av å være oppblåst i magen. Funksjonell dyspepsi omtales av noen som magekatar, men det er en tilstand karakterisert ved tilbakevendende eller kroniske smerter og ubehag i øvre del av magen uten at man finner sykdomsforandringer i eller rundt fordøyelseskanalen. Har veldig stor produksjon av tarmgass som er veldig sjenerende. Jeg kan plutselig måtte på do, og da må jeg bare springe og håpe på et toalett i nærheten. Kan gå på toalettet fem ganger i løpet av en arbeidsdag, men det eneste som kommer er en ert og masse luft.


Har slitt med hals og øyrebettennelse, muligens kyssesyken (vet ikke enda) i et par uker og er nå begynt på min andre penicillin kur. Første kuren ble jeg dårlig i magen av og fikk diarè og bløt avføring mange ganger for dagen. Etter en stund ble det også sår, og kom litt blod når jeg hadde avføring. Hvis bøvsning er et problem, bør man undgå det, der gør, at man sluger luft (f.eks. tyggegummi eller bolscher).


För penicillin är det vanligt att du kan få diarréer och magproblem, detta beror på att penicillin dödar bakterier i kroppen och då även de goda tarmbakterierna.

För att undvika problem med magen under penicillinkuren kan du hjälpa kroppen på traven genom att förse magen med goda bakterier som finns i yoghurt och filmjölk. Jeg slet mye med ballongmage før og måtte alltid stesse med hva jeg skulle ha på meg for å skjule det. I tillegg er det jo vondt og du føler deg ganske usexy. I dag blir jeg så og si aldri oppblåst lenger og det er så deilig!


Om du er plaget med mye luft i magen bør du sjekke om du har cøliaki.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg