fredag 23. november 2018

Havrelapper glutenfri

Mer overskud stabilt blodsukker, men viktigst av alt, magen stabiliserte seg endelig. Jeg anbefaler deg virkelig å prøve og bake brød selv med rene melsorter, spesielt om du fortsatt opplever kroppslige utfordringer etter å ha begynt på glutenfri kost. Jeg kan ikke love at det hjelper deg, men jeg kan love at kroppen din blir veldig glad.


Jeg får nesten alltid lyst på noe godt på kvelden, når bena ligger høyt og trange jeans er byttet ut med joggebukse. Glutenfrie havrelapper er en sunn treat jeg ofte koser meg med. Det går så rasende fort å blande sammen røren at disse er klare før du vet ordet av det.


Kanskje noe å prøve i dag? En lett oppskrift på glutenfrie havrelapper med valnøtter og hjemmelaget glutenfritt havremel. Hjemme så er denne en stor favoritt.


Og blitt delt av tusenvis på bloggen min. Den er uten gluten, egg og melk og tåles av de aller fleste. Kun ingredienser! Disse er en stor hit som niste på skolen å tåles av de aller fleste. Del oppskriften så har du den lagret på din wall.


Denne siden er ment som inspirasjon for å lage god glutenfri mat i hverdagen. Jeg slet selv i over år før jeg knakk den glutenfrie koden med matlaging. Alle oppskrifter jeg legger ut har jeg prøvd ut selv. Tilsett eventuelt bittelitt væske om røra er veldig tjukk (1-ss vatn).


Hei :) Velg glutenfri havregryn om du har cøliaki. Vanlig havre er i utgangspunktet naturlig glutenfritt, men siden de ofte produseres i samme fabrikk som andre glutenholdige kornsorter kan havren bli forurenset slik at den inneholder betydelige spor av gluten. Dette er sjeldent et problem for oss uten cøliaki :) Mvh Julianne. Bland inn ovennevnte krydder.


Skru platen på middels varme og tilfør enten cocosa, mct-olje eller olivenolje. Legg på hele egg og la det steke på middels varme i noen. Glutenfri rundstykker bakt med Cottage Cheese - lages på kun en halv time.


Se vår oppskrift på rundstykkene her og finn flere glutenfrie oppskrifter. Om røren er for løs kan du tilsette mer havregryn, det hjelper også å la røren hvile avkjølt i minutter. Ta gjerne en test og form en liten havremakrontopp, den skal ikke flyte mye utover.


Havrelapper har blitt trendy og det er ikke uten videre. Sunt, enkelt og godt - akkurat slik alle vil vil ha det. De er naturligvis glutenfri og smaker helt himmelsk!


De passer fint til alle måltider og kan serveres med utallig tilbehør. Du kan også legge til litt ekte vaniljepulver, og jeg liker å ha noen blåbær i mens jeg steker lappene eller revet gulrot. Ved å fortsette gir du oss samtykke til å lagre informasjonskapsler. Nystekte lapper, eller moffeloffer, er alltid populært.


Server lappene med syltetøy eller rørte bær. Kjempegodt til helgefrokosten eller som dessert. Gode lapper med havre og rug. De passer både til frokost, kveldsmat, i matpakken og til kaffebesøk. Perfekt til matleie barn.


Bra godt byggeklosser bær bønner dessert dip, dressing, marinade dressing drikke fisk fiskemiddag frokost glutenfri grillmat grønnsaker honning jul kake kylling lunsj marinade melkefri middag middagstips nøtter omega-salat sjokolade smarte byggeklosser smarte nytelser smart snacks smoothie. Hei alle Camillas sporty lesere! Jeg heter Maria og gjesteblogger hos Treningsfrue i dag. Ida Gran-Jansen elsker pannekaker, og aller helst vil hun spise det til frokost hver dag. Da er det en fordel at det finnes en litt sunnere variant - som disse bananpannekakene.


Med rimelige ingredienser og kort tilberedningstid er det også perfekt frokostmat for studenter. Jo modnere bananene du bruker er, jo søtere er de, og jo bedre blir pannekakene. Oppskriften viser Ida i programmet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg