onsdag 29. juli 2015

Bløtkake med aprikosfyll

Bløtkake med aprikosfyll

Her kan du overraske med en bløtkake litt utenom det vanlige. Med eggekrem og aprikos for kaken en helt spesiell smak. Bar følg oppskriften og du vil over få suksess.


Legg en del på et fat, spre halvparten av bringebærsyltetøyet utover, topp med halvparten av vaniljekremen og legg skiver av banan på toppen. Legg en del sukkerbrød på toppen og gjenta lagene med bringebærsyltetøy, vaniljekrem og bananskiver. Topp med sukkerbrød. Pynt kaken med marsipansjokolade.


Jeg brukte da stk til pynt og stk inni som fyll i kaken. Det går selvsagt like godt å pynte kaken med annen konfekt du er glad i, men marsipansjokolade smaker veldig godt til og er å anbefale. Avkjøl kaken helt i formen.


Løsne kaken fra formen med en skarp kniv. Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del i tre bunner som dynkes med litt melk. Bløtkake fylt med vaniljekrem og aprikossyltetøy,.


Tofu Thai Green Curry med tomatnudler Saft og syltetøy fra Hervik ! Til inntekt for Hama. Rødbeter-nudler med tofu Asiatisk gryte med hval ♫♪ Weekend-tur med julebord på GudbrandsGard hotell ! Gratinert pølseform med grønnsaker ! Ikke bare kan de pyntes på de mest oppfinnsomme måter, men du kan også fylle de med det fyllet du liker aller best. En viktig ting er å huske å dynke kakebunnen skikkelig med juice, melk eller kanskje en likør, slik at bløtkaken ikke blir tørr.


Tenkte å prøve aprikos denne gang. Smøre aprikossyltetøy først, så deise på med vaniljekrem, så et kake lag, og så ny runde med aprikossyltetøy og vaniljekrem. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet.


Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Legg på vaniljekrem og legg på friske bringebær.


Bløtkake med aprikosfyll

Dynkes med appelsinsaft. Legg den siste sukkerbrødbunnen over og dynke også denne med appelsinsaft. Pisk fløten til krem. Dekk sider og topp med et tynt lag krem. Sprøyt med krem rundt kaka.


Mandel- og aprikosfyll oppskrift med kalorier, allergener og pris. Aprikosfyll med mandler, honning og rosmarin er søtt og godt. Passer perfekt som fyll til svinekjøtt, kylling og kalkun, -eller som tilbehør til ost. Knus aprikosen i food processoren. Sett gjerne kaldt en minutters tid før du dekker med marsipan og pynter etter ønske.


Bløtkake med aprikosfyll

Vi bryr oss om ditt personvern. Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Du kan dynke bunnen med laken fra en fruktcocktail-boks og bruke fruktbitene til fyll.


Fruktcoctail og krem er det beste jev vet i bløtkake ! I denne testen har vi vurdert innhold av kalorier, sukker,protein og mettet fett i de ulike typene tørket frukt. Vi skullegjerne også vurdert innhold av fiber, men flere av produsentene harikke oppgitt fiber på sine produkter, noe vi syns er rart ettersomfrukt er en god kilde til fiber. Her har du ett tilfeldig utvalg av oppskrifter på Diabetes mat hvor de mest populære med bilde vises først, selvfølgelig om det finnes noen med bilde. Siden jeg er oppvokst med foreldre og en bestemor som er kokk, og som svarer : en klype av ditt og en dasj av datt når jeg spør etter oppskrifter, og jeg ender med elendig resultat (ihvertfall langt fra slik det skal være)så gir teskje oppskrifter muligheten for å faktisk lykkes.


Jeg dynker alltid sukkerbrød før jeg fyller det, da blir det saftig. Jeg bruker ofte melk eller juicen fra hermetikkbokser hvis jeg fyller med hermetisert frukt - vanlig juice er også et alternativ. Sukkerbrødet deler jeg alltid i tre, slik at jeg får to lag med fyll. Wirkola er vanskelig – å lage bule etter Pjoltergeist likeså. Hvis det ikke jobbes mer med detaljene, kan nyåpnede Hyde i Rosteds gate i Oslo lett bli som den kjipe Mr.


Hyde, mens alle lurer på hvor den gode Dr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg