torsdag 20. juni 2019

Fyll til kake

Velkommen til Kensaq. Finn fyll til kake i dag! Om du ikke har noe slikt brett, la bare hele kaken ligge flatt. Pisk kremfløte sammen med et par spiseskjeer sukker til krem.


Fyll kakene med syltetøy og krem.

Når jeg lager kaker med fyll som ikke har så godt hol slik som fks vaniljekrem, mousse, krem m. I dag har jeg oppskrift på en deilig og frisk sitron ostekrem. Passer oppå cupcakes, inni kaker eller som fyll i en fransk makron f. Tenkte jeg skulle legge inn en oversikt over forskjellige fyll jeg bruker i de forskjellige kakene mine. Det er så himla mye godt, og her er det ihvertfall masse masse å velge i om fantasien skulle stoppe ved det du vanligvis bruker.


Så blir det opp til hver enkelt hva godt de vil lage i sin egen kake. Visp egg og sukker til lett og luftig eggedosis. Sikt kakao og bland med hvetemel og bakepulver.

Tilsett melblandingen, juice og smør og bland det forsiktig inn i eggedosisen. Avkjøl kaken litt før du tar den ut av formen. Du kan dynke bunnen med laken fra en fruktcocktail-boks og bruke fruktbitene til fyll.


Fruktcoctail og krem er det beste jev vet i bløtkake! Marsipankake er en klassisk festkake som passer til alle anledninger. En deilig kake av luftig og flott sukkerbrø fylt med friske jordbær og banan, pisket krem og vaniljekrem.


Her får du en god oppskrift på hjemmelaget marsipankake med enkel steg-for-steg forklaring. Vet det florerer av forskjellige oppskrifter og mange av dem er nok også ganske like hverandre. Denne oppskriften kommer fra min mammas kokebok, og jeg syns den er verdens beste sjokoladekrem.


Den passer til det meste, fra fyll i kake , til trekk rundt kaka , og ikke minst som topping til herlige cupcakes. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Smør tilslutt krem i et jevnt lag rundt hele kaken med en kakepalett. Ha godt med krem foran palettkniven når du gjør dette, så unngår du smuler fra kakebunnen i kremen.


Kjevle ut marsipanen til en leiv, ca. En bløtkake smaker like godt til 17.

Vår kake er bakt med norske egg, og det luftige sukkerbrødet er fylt med et syrlig jordbærsyltetøy, pisket krem, banan og valnøtter. Kremen passer perfekt til både sjokoladekake og muffins. Ostekremen uten kjeks brukte jeg til å smøre rundt kaken siden jeg skulle dekke kaken med et marsipanlokk. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor.


Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca. Topp med syltetøy, sukker, bacon eller brunost – alle har sin pannekakefavoritt! Ha aprikossyltetøy i det nederste laget og fyll i resten av lagene. Bruk gjerne noe av kremen til pynt. Du kan godt bruke en sprøytepose til å dekorere kaken litt.


Pynt ellers kaken med det du måtte ønske. På bildet er det brukt litt frisk frukt i tillegg. Forslag til pynt: Sjokoladehjerter, jordbær, lime og physalis. Lag din egen kake ved å velge alt fra størrelse, fyll og dekor, eller bestill en av våre ferdige kaker.


Fullfør bestillingen. Kaken betaler og henter du i COOP -butikken som du selv har valgt. Når du skal lage bunnen til Pavlova, starter du med å vispe eggehviter til hardt skum i en helt ren bolle. Ha i eddik mens du visper.


Bland sukker, maisenna og vaniljesukker, og tilsett det litt etter litt i eggehvitene mens du fortsatt visper. Mine beste kaker. Nedenfor har jeg samlet de beste kakene som jeg har publisert på bloggen (i uprioritert rekkefølge). Pisk eggene til eggedosis sammen med resten av melisen.


Vend nøtteblandingen inn i eggedosisen med en slikkepott. Kle en springform, ca. Hell i røren og stek kaken ved.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg