fredag 21. juni 2019

Dagmamma kveldstid

Monica (38) Dagmamma i Trondheim Hei. Jeg er en mamma til en åring gutt som går i barnehage. Flyttet akkurat til Trondheim og har masse ledig tid for tiden.


Jeg kan passe på barn både på dagtid og kveldstid. Halima (49) Dagmamma i Moss Jeg ønsker å jobbe som dagmamma. Jeg går på kurs dagti men ønsker å passe barn på kveldstid fra 15:og helg. Therese Forelder i Kristiansand Jeg trenger en dagmamma for en gutt på rett over år 4-dager i uken. Perioden det er snakk om er fra 16.


Camilla (26) Forelder i Nesodden Hei! Vi søker dagmamma som kan komme til oss i helger og kveldstid , da jeg kommer til å ha sene vakter på jobb. Etter å ha krangla med NAV fram og tilbake lenge, så skjønner jeg at foreldrepenger og permisjon er totalt uaktuelt.


I tillegg har tidligere arbeidsgiver svindla meg for skatt, ikke sendt inn papirer til ligningskontoret og dermed blir jeg fullstendig uten inntekt når barnet kommer om to uker. Skal nemlig på deltidsstudie kvelder i uka, på tirsdager og torsdager fra 17. Vi bor på Rosendal og det ville vært kjekt om det er noen som bor i nærheten (Solsiden, Møllenberg, Rosenborg) som kunne passe jenta.


Da min mor døde altfor tidlig var jeg step-in mamma for mine to yngre søsken. Jeg har fulltidsjobb i turnusrotasjon. Her er det kostnadene til den ekstra kjøringen som gir rett til fradrag. Fradrager er på kroner per kilometer eller faktiske kostnader ved bruk av kollektiv transportmiddel. Vi formidler barnevakt, dagmamma og vikarer i Oslo og omegn.


Kontakt oss gjerne på tlf. Jeg så akkurat en annonse der et par ønsket dagmamma til en 8mnd. Må du kjøre omvei for å levere i barnehage, SFO eller hos dagmamma når du skal på jobb, kan du få fradrag for dette. Er det bare meg, eller er er dette for lenge for et så lite barn? Jeg forstår at noen har livssituasjoner der man ikke har store valget, men jeg kjente jeg fikk litt vondt av den babyen som skulle t. Vurderte å bli dagmamma selv, men kom til at jeg kan tjene like mye, om ikke mer, på en liten vaskejobb e. Hun hadde aldri trodd at hun skulle bli dagmamma.


Det er veldig hektisk. Men så fikk hun barn selv, Sander. Først forsøkte hun å få dagmamma , men fant ikke noen god løsning. Derfor valgte hun å ta jobben selv, samtidig som hun tar kurs på kveldstid. Dersom aktiviteten foregår i helg eller på kveldstid eller kun i skoleferien gis det ikke fradrag.


Se mer om alternativ fritidsordning her. Du får ikke fradrag for utgifter til. Jeg bor i Son, Vestby og kan passe alle dager i uken på dagtid. Og i helgene på både morgen og kveldstid.


Du har rett til å være hjemme når barnet ditt er sykt, eller når den som passer barnet til daglig er sykt. Barnevakt i siste liten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg