torsdag 9. januar 2020

Ostekake pasjonsfrukt

Jeg lager ofte ostekake med pasjonsfrukt , selv om jeg ikke har tilgang til pasjonsfruktglaze. Jeg tømmer 8-pasjonsfrukt i en foodprocessor, kjører det til en jevn masse (frøene knuses, men det gjør ingenting, for jeg siler massen etterpå). Oppskrift på en frisk og god ostekake med eksotisk pasjonsfrukt. Kaken er god både til kaffe og dessert.


Husk å beregne tid til å fryse kakebunnen, og at den skal tine i kjøleskapet i ca.

Oppskriften er innsendt av Martine Israelsen som bidrag i konkurransen Norges. Ostekake med pasjonsfrukt smaker fantastisk som dessert eller som kake til kaffen. Pynt den med friske bær og biter av frukt, og du får garantert skryt av dine gjester. Lise Finckenhagen er glad i høye kaker.


Du velger selv hvor høy den skal bli ut fra hvor stor form du bruker. Ostekaken kan lages mange dager i forkant og oppbevares i fryseren. Dette er en klassisk ostekake som du finner flere varianter av her på Det søte liv.


Med ulike typer gelé kan man enkelt lage ostekaker som ser nokså forskjellige ut.

Dette er oppskriften på min favorittostekake, en pasjonsfrukt - ostekake på mandelbunn. Til pynt har jeg brukt forskjellige variasjoner av marsipan. Pasjonsfrukt - ostekake.


Denne bunnen bruker jeg mye i mine kaker. Bunnen har en god seighet samtidig som den er luftig og gir mye tekstur i en ferdig kake. Jeg er veldig svak for pasjonsfrukt.


Det er kanskje min favorittfrukt. Jeg bruker en kakering til denne kaken. Jeg har fått flere forepørsler etter oppskrift på en god ostekake , og her kommer den. Det ble en fryd for både øye og gane.


Min kake ble selvsagt ikke like vakker som Sverres kaker, men jeg ble meget fornøyd med både smak og utseende på kaken min. Dette er en perfekt kake å lage nå i påsken, både pga det fine gule utseendet samt at den smaker friskt av appelsin og pasjonsfrukt. Dette er en ostekake som består av en mandelbunn basert på marengs, en ostemasse. Herlig sprø kjeksbunn med meierismør og fyll av en smaksrik pasjonsfrukt -ostekrem, som også inneholder vaniljekesam. Jeg har her valgt å lage en ostekake med pasjonsfrukt.


Vidunderlig god ostekake med nøttebunn og tropisk smak av pasjonsfrukt , appelsin og mango.

Slik lager du bakt ostekake : - Knus kjeksen til smuler og bland sammen med kanel og smeltet smør. Ostekake : Knus kjeksen og bland med sukker, romtemperert smør. Press sammen med baksiden av en skje i bunnen av smurt middels stor springform med bakepapir i bunnen.


Stek på 1grader i ti minutter. Bland sammen kremost, rømme (ev. Yoghurt om du ønsker kaken litt syrligere). En nydelig ostekake med frisk smak av pasjonsfrukt , med en deilig nøttebunn. Det som skiller den fra en vanlig ostekake er at det ikke er kjeksbunn, og at det kun er et tynt lag med pasjonsfrukt gele på toppen.


Jeg garanterer deg at dette blir din nye favoritt ostekake ! BunnenKnus havrekjeks eller hva du måtte ønske:Legg kjeksene i en pose, rull over med en kjevle eller vinflaske til det er blitt små smuler. Smelt smør (ikke flytende på flaske) – helst smør, ikke margarin. Kle en rund form med matpapir (for sikkerhetsskyld), legg smulene ca. Får du ikke nok pasjonsfrukt ? Prøv Godts pasjonsfruktostekake her.


Chocolate chip cookie dough- ostekake. Foto: Melskitchencafe. Det høres nesten ut som en drøm. Denne milde ostekaken har god smak av sitron og er fin å servere til selskap i hagen, 17.


Husk at kaken trenger minst tre-fire timer til å stivne og kan dermed med fordel lages dagen før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg