torsdag 16. januar 2020

Strikke puff på rundpinne

Stort utvalg av puffer og interiør. Rask og enkel handel på Ellos. Kjente merkevarer til gode priser. Usikker på valgene? Våre eksperter hjelper deg å velge riktige produkter.

Varene kan du kjøpe enkelt på nett eller gjennom en av våre møbelbutikker! Strikker du frem og tilbake på to pinner, får du en rillestrikket flate som er lik på retten og vrangen. Riller og rillestrikk.


Skal du strikke riller på rundpinne , må du strikke annenhver omgang rett og annenhver omgang vrangt. Nå er det lurt å sette de over på en liten rundpinne. Strikk omg vrangbordstrikk, rett og 1. Fell av i halsen med rette masker, stram trådene litt under fellingsomgangen slik at halsen ikke blir for vid.

Sy sammen under ermene, fest alle løse tråder. Jeg har en video av hvordan jeg strikker patentstrikk på nettsiden min hvis du står fast. Det kommer helt an på hva du liker. Strømpepinner har ikke vært min greie. Jeg har ikke hatt tålmodighet til å sette meg ned og lære meg hvordan det gjøres, siden jeg ikke er så dreven i strikke -gamet.


Redningen for meg ble magic loop-teknikken. Her bruker du rundpinne i stedet for strømpepinner, og det er en kjempefordel for oss som ikke holder styr på fire-fem pinner. Det å strikke med strømpepinner er det mange som ikke er så glad i. Det blir ofte ujevnt mellom pinnene.


Det er rett og slett litt mange pinner og holde styr på. Her skal jeg vise dere hvordan jeg bruker en lang rundpinne i steden for strømpepinner. Her strikker jeg det ene beinet på en liten barnetights.


En kort forklaring på hvordan man strikker ermene inn på bolen. Pass på å ha de felte maskene mot hverandre når du strikker delene sammen, slik at ermene ikke blir vrengt. Teknikken å strikke to ting på en rundpinne heter magic loop.

Det høres kanskje litt vanskelig ut, og kan egentlig se litt vanskelig ut også. Første gangen jeg gjorde det syntes jeg det var litt knotete i starten, men etter noen omganger så går det lettere. Etter mange forsøk på å skjønne halvpatent på rundpinne , gikk det plutselig opp et lys for meg! Siden noen har spurt, tenkte jeg at jeg skulle prøve å få det lyset til å lyse litt for noen andre også.


Bare fortsett å strikke omgang etter omgang, og følg mønsteret. Neste gang skal jeg ta for meg hæler. Noen bruker to rundpinner, det er også Magic Loop. Hos oss finner du et variert utvalg av puffer til konkurransedyktige priser. Med denne teknikken kan du strikke ermer, sokker, votter og annet med liten diameter på rundpinne.


Da slipper du å bruke strømpepinner. Del maskene på midten og dra ut vaieren i mellom maskene. Skyv maskene til pinnespissene i hver side, pass på at maskene ikke blir vridd.


Garntråden som det skal strikkes me er på den bakre pinnen og du begynner å strikke på den fremre pinnen. Dra ut den bakre pinnen for å strikke maskene på den fremre. Rundpinne nr i 40cm lengde laget av aluminium. Bli blant de første som får vite om nye produkter og tilbud ved å registrere deg på vårt nyhetsbrev. Begynn på mønsteret direkte.


Denne er strikket med mønstre. På sidene hopper jeg over en maske i mellom de fastmaskene, ellers så blir den bulkete. Hekle fastmasker i mellom hver picot. De er firkantede eller runde, og du får også pinne-”byggesett”, der selve pinnen på en rundpinne kan byttes ut i forskjellige tykkelser. Pinnefasonger, og hvordan brukes de forskjellige pinnene?


Det finnes forskjellige slags strikkepinner. PARPINNER To lange pinner som brukes når du skal strikke fram og tilbake. Hvis du strikker bare rette masker på rundpinne , får du glattstrikk.


Dersom du strikker fram og tilbake på rette pinner, får du det vi kaller rettstrikk (eller rillestrikk). Hvis du ønsker å lage glattstrikk på rette pinner, må du strikke annenhver pinne med rette masker og annenhver med vrange masker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg