mandag 6. januar 2020

Vaskemaskin går ikke rundt

Se alle tilbud og kjøp nå! Hos Elkjøp kan du bestille på nett og hente dine produkter i nærmeste butikk! Se ukens kampanjeprodukter her. Det kan være fort gjort å slenge vasken inn i maskinen uten å tenke så mye.


Men dette kan koste deg dyrt. Jeg blir gal #128541; Hadde en gammel vaskemaskin som plutselig bare tok inn vann, ville ikke vaske eller gå rundt.

Fikk tak på en ny og med den er det akkurat det samme problemet. Så feilen må jo ligge en annen plass enn med selve maskinen. Vannet står på fult og jeg aner ikke hva som kan være feil. Kjøpte ny siemens vaskemaskin for år siden. Når jeg skulle sette på en vask i går gikk ikke trommelen rundt.


Det kom vann inn i maskinen, men den ville ikke vaske. Slik jeg forstår er det års garanti på hvitevarer. Vaskemaskinen starter ikke.


Det kan også være i sammenheng med andre ting i denne artikkelen.

Er dette årsaken til feilen, vil du kunne høre motoren. Er reimen faldt av, bør du kunne sette den på igjen. Trommelen på vaskemaskinen går ikke rundt. Mener jeg hadde samme problem på en annen maskin og skiftet en glasssikring.


Noen som vet om denne har det og evt hvor den sitter? Hadde samme problemet for noen år siden, da var det en strikk som hadde satt seg fast rundt en trommel eller noe slikt. Reperasjonen kostet 9kroner for en reperatør som kom og fjernet strikken. Jeg har en toppmatet vaskemaskin hvor trommelen tilsynelatende sitter fast i gummiforpakningen rundt. Når den starter er den en slags durelyd fra motoren et par sekunder før den blir helt stille.


Når jeg åpner lokket og prøve å snurre rundt trommelen er den nesten ikke til å rikke. AEG Øko lavamat 9trommel går ikke rundt. Ja nå har plutselig trommelen på vaskemaskinen sluttet å gå rundt ? Vannet pumpes inn og ut som det skal, og jeg hører motoren går , men trommelen beveger seg ikke en millimeter av seg selv. Lagervarer leveres neste virkedag.


Vår nettside bruker informasjonskapsler for at du skal kunne legge artikler i handlekurven, bestille en tekniker online og lar oss samle inn anonyme statistiske data, slik at vi kan tilby en bedre tjeneste på nettsiden. Går det an å slå på maskinen, men ikke vaskeprogrammet kan dette blant annet skyldes at døren ikke låses, eller at det er noe feil med datamaskinen som kontrollerer maskinen, sier Widercrantz. Prisen på en trommel er ikke spesielt dyrt (omtrent kroner) men fordi det.


Whirlpool vaskemaskin etter rundt års bruk for.

Har selv en Whirepool som vi har hatt i år nå, og går som en klokke,. Vi hadde også på en vaskemaskin før dette skjedde i går. Læs dessuten avsnittet ”Tømmer ikke ut vannet”. Defekte lager kan medvirke til at trommelen ” går stramt” eller ikke kan snurre rundt i det hele tatt. Feilen kan skyldes at lagrene er defekt.


Når du sjekker lagrene bør du samtidig se etter fremmedlegemer i vaskemaskinen. Er lagrene defekt kan du finne nye her. Motoren går , men trommelen går ikke rundt. I dag da jeg slulle vaske klær så hørte jeg plutselig ett brak i fra badet! Var sikker på at nå hadde tørketrommelen falt ned eller noe pga av bråket.


Nå er ikke det noe problem i seg selv, for jeg fant skruene. Problemet ser ut til å være at motor går bare med lav fart, og lite krefter. Når den skal sentrifugere, blir det nesten helt stopp, og brumming. Har lært såpass på skolen at jeg regner med dette er en 3-fasmotor med kondensator for den tredje fasen. Trøbbel med vaskemaskin innlegg 22.


Jeg er ikke så teknisk anlagt av meg, men har faktisk ganger klart å. Og når maskinen er oppe og man drar trommelen rundt så går den. Har en nokså gammel Elto vaskemaskin som ikke vil virke skikkelig lengre. Ja trommelen går helt fint rundt. Glemmer du å fjerne transportbeslagene, vil vaskemaskinen hoppe og flytte på seg når den er i gang, og da er det en risiko for at den blir skadet, og i verste fall går i stykker. Skyldes skaden at du har glemt å fjerne beslagene, skal du være oppmerksom på at dette ikke dekkes av garantien.


Visst den er eldre enn år, er det fullt mulig børstene som er på motoren. Bli de nedslitte så går ikke motoren. Jeg jobber som hvitevare reperatør. Annen ting kan være pumpa di som ikke tømmer skikkelig. For maskina sentrifugerer ikke så lenge det er vann i den.


Men etter det du skriver ovenfor hørest det ut som en motor feil. Stort utvalg og lave priser! Først må reimen rundt trommelen, her vil det virke som om reimen er for kort, men husk.


I den ene hadde trommel lageret tatt kvelden, slik at trommelen ikke turnet rundt. Et råd kan være å starte opp trommelen, å lytte til om avluftingsviften går eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg