mandag 30. april 2018

Dikt om savn av mamma

Jeg vil tenne et lys for deg, som leser dette diktet som er laget av meg Jeg vil fortelle deg Du er verdifull, fin og søt Det var det mamma sa til meg før hun ble dø. Savner henne utrolig mye. Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake.


Du kan skrive om det som er viktig for deg. Her er noen dikt om Mamma 3. Du stiller alltid opp for meg.

Og mamma , hvis du møter noen som er trist og som er lei, så gi dem av din godhet og hjelp dem så på vei. Nå som jeg er borte, og vant en herlig hvile, er jeg glad jeg rakk å gi deg alt - rakk å få deg til å smile. Og husk at når du vandrer gjennom livets dag og år, så følger jeg ditt fotspor, jeg sammen med deg går.


Tilbake: Sorg, savn og lengsel. Jeg sverger, - jeg kjenner hver eneste millimeter av mitt hjerte. Hver sang minner om deg. Jeg lengter etter deg. Et rom står avlåst.

Alle tingene dine fins der og avtrykkene. Nøkkelen har jeg og går inn. Jeg bøyer mitt hode ærbødig for alt du var, hva du gjorde, og det som ga mening til livet, for den som fikk være deg nær. Jeg løfter mitt hode i glede ved minner om deg og din tid.


Om din tid blant oss er over, så er du en del av mitt liv. I am a thousand winds that blow. Se også: Sitater om pappa – Blomster til pappa – Kake til pappa – Gave til pappa.


Dikt til pappa – Dikt av 20. Kjære pappa, Takk for at du bærer meg på skuldrene dine når jeg ikke orker å gå mer Takk for at du leker med meg, jeg har det så gøy når vi sammen. Sitater om mamma – Samling av flotte og morsomme sitater.


Du tar det alltid rolig og pent, selv om jeg ringer både tidlig og sent, uansett hva jeg måtte lure på, har du alltid et vettugt svar jeg kan få. Leave a Reply Cancel reply. Jeg har jo savnet hele mitt liv, men jeg trodde ikke det gikk an, å savne så sterkt som jeg gjør det, når jeg har fått en kone, og et barn.


Når de ikke er her, så skriver jeg dikt hele tiden. Men om du holder det inne. Og dansen tårene danser vil bli. Intill du skriker mot himmelen blå.


Du ble et uskyldig lite offer for det vonde, den som vi alle hater, den som henter oss alle en gang, ja den som gjør oss så vondt, den som skaper alle spørsmål om hvorfor.

Du ble så brått revet bort, et sjokk for oss alle er hva det blei. For vi elsket deg jo så høyt. Dersom du skriver om savnet, dine innerste følelser og tanker, kan det bidra til at savnet ebber noe ut, men også til at du får ryddet i tankene dine. På denne siden gir vi deg flere flotte dikt til far.


Noen opplever at de best kan formidle savn gjennom et dikt , heller enn å uttrykke det muntlig. Forskning har spesielt dokumentert nytten av å skrive om traumatiske hendelser. Sider i kategorien Kjærlighet Under vises 1av totalt 1sider som befinner seg i denne kategorien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg