torsdag 13. april 2017

Deprimert av fontex

Fontex skal bare brukes av barn og ungdom i alderen til år til behandling av moderat til alvorlig depresjon (i kombinasjon med psykologisk behandling) og skal ikke brukes ved andre indikasjoner. Men jo man blir jo gjerne deprimert av en sorg - er ikke klinisk deprimert sier de. Men altså deprimert av sorg og lite søvn. Og kan ikke fortsette på dette viset stort lenger - for kroppen tåler ikke dette.


Men ja det er nytt for meg å ta tabletter og setter stor pris på å høre fra noen som har eller bruker disse. Takk for henvendelsen. Jeg gikk på fontex i flere år da jeg var deprimert.


La ikke på meg ett gram av medisinen, dessuten. Så TS - ikke vær bekymret pga. Dessuten er jeg drittlei av. MASSE av forskjellige antidepressiva! Du legger ikke på deg av selve medisinen.


Erfaringer med Fluoxetin? Legen (og ikke psykolog, som ikke har noe med medikamenter å gjøre!) kan f. Har slitt med depresjoner og angst i flere år. Synes ikke Fontex virker så bra,er det lurt å sette opp dosen? Fikk Lamictal som stemningsstabiliserende,synes virkningen er blitt mindre(har brukt det i ca.år) Hva synes du jeg skal gjøre?


Svar: Anbefalt max. Så hun begynte på Fontex , og virkningen kom etter 4-dager! Den virket supert, og hun fikk tilbake sitt gamel liv. Ble mer sosial, kom seg ut blandt venner som hun har mange av , og fikk større selvtillit.


Hun har ikke raseri og gråtetokter lenger og har det myyyye bedre med seg selv. Det er imidlertid også vanlig å få nedasatt sexlyst når man er deprimert , så dette er ikke alltid lett å vurdrere. Et middel mot depresjon som skal ha mindre seksuelle bivirkninger er Nefadar. Bruk av flere medisiner samtidig gir en viss risiko for at virkningen av et eller flere medikamenter kan bli større eller mindre.


Gjennomsnittlig av befolkningen rammes av én eller flere perioder med depresjon, som bør behandles, i løpet av livet. Fordelt på kjønn ser vi dette hos opptil av alle kvinner og av alle menn. Migreneanfall kan utløses f. Depresjon kan også forekomme ved andre former for psykiske lidelser, blant annet bipolar lidelse.


Når man ikke er lykkelig med livet, har man en tendens til å falle inn i dårlige vaner. Dette er uvanene som kan gjøre vondt verre. BufretLignendeHva Fontex dispergerbar tablett er og hva det brukes mot Vær oppmerksom på. Du kan be dem fortelle deg det dersom de tror at din depresjon eller angst har. Jeg har brukt Cipramil før, men syns jeg ble altfor sløv av dem.


Samtidig har jeg ønske om å bli gravi så dette er vanskelig. Andre som bruker eller har brukt Fontex antidepressiva som vil. De fire medisinene jeg har brukt er fontex , sobril, cipralex og seroquel. Har hatt god virkning av det, ble gravid og sluttet etter at jeg fant ut at jeg var mnd gravid. Merker ikke så stor forskjell nå etter at jeg har kuttet ut, bortsett fra at jeg jo grubler en del mer enn når jeg bruker tablettene.


Gradvis vil du kunne føle deg mindre tung og initiativløs. Dette kan føre med seg uro og angst til å begynne med for følelsen av håpløshet kan samtidig være like sterk. Du kan bli svært trett og døsig av noen av de antidepressive medisinene, særlig de første - dager. Men så glir vanligvis trettheten over. Da gikk til slutt psykiater med på at det måtte være en sammenheng, og jeg sluttet på Fontex for godt.


Kiloene rant da av meg igjen. Eg brukte alt for lang tid på opptrapping fordi eg er så sta, meinte eg skulle klare meg på 1 så ikkje gjer den feilen. Viktig å komme opp i rett dose som hjelper for deg. Eg var deprimert og utvikla angst pga av stahet hehe.


Og ved angst trenger ein ofte høgere dose enn ved ¨berre¨ deprimert sa både lege og psykolog :-). Jeg valgte å slutte fordi jeg følte livet var bra, men at pillene hindret endel følelser. Nå etter å ha sluttet merker jeg for eksempel at jeg har mulighet til å le samtidig med andre, i motsetning til at jeg kommer med et haha når de andre allerede ligger på gulvet og vrir seg i latter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg