tirsdag 18. april 2017

Hvordan føles det å ha en baby i magen

Opplev a-ha i Oslo Spektrum. Bestill komplett pakke med billett og hotellrom her. Kjøp komplett pakke med hotell. Se det beste av teater i Oslo. Ja, hvordan føles det å ha en baby inni magen ?

Ser for meg at det må være en helt rar følelse, ha noen inni kroppen. Virker så koselig Jeg måtte desverre operere ut livmoren i tenårene, så får aldri oppleve det selv. Vi har adoptert to skjøn. Når du følger opp med å vende ham om vil hodet løfte seg automatisk, det er nemlig en medfødt refleks. Ha babyen på magen din.


Legg deg på gulvet med barnet på magen eller brystet, ansikt mot ansikt. Snakk til ham, slik at han løfter hodet.

Det føles mye tryggere å ligge oppå mor eller far, i stedet for på gulvet. Man har som regel veldig lyst til å vise fram babyen, samtidig som man kan ha lyst til å bare være alene med sin baby. Gjør det som føles best for deg eller dere, råder hun. Med en nyfødt baby i armene, er det nesten umulig å forstå hvordan den fikk plass inne i magen.


Fotograf Marry Fermont tar bilder som viser deg hvordan det går an. Da fødselsfotograf Marry Fermont i Fermont Fotografie dokumenterte sin første fødsel, viste jordmoren foreldrene hvordan babyen hadde ligget inne i magen. Det å ha baby er det mest slitsomme, overveldende, vanskeligste, men mest fantastiske som fins. De første mnd sitter du fastlåst som en mat, drikke og kos dispenser i sofaen (se for deg slik vann greie til hamstere), og prøver så godt du kan å få deg noen timer søvn om så sittende i sofaen. Hvordan er det å være gravid?


Graviditet, spedbarn. Hva tenker du om det ,. Hvidsten forklarer at sædcellen kan leve i opptil fem dager, slik at du også kan bli gravid dersom du har hatt sex i dagene før eggløsning. Egget kan leve i egglederen opp til to døgn, så du har litt tid på deg. Det er ikke slik at du må kaste alt og ha sex med en gang du får eggløsning, sier hun.


Uansett hvordan disse riene kommer til å kjennes ut for deg som leser dette, så husk igjen på at rier er helt okay.

Det er absolut ingenting galt i kroppen, selv om det kan kjennes både heftig og intenst når det står på. Og så er det også viktig å huske på at når en ri starter, så varer den en høyst begrenset tid – typisk rundt. Disse smertene kan opptre hvor som helst i magen , og de kan raskt endre lokalisasjon.


Du kan også oppleve press i magen. Noen ganger kan smerten bli så intens at det føles som om noe er alvorlig galt. Når luftsmerter oppstår i øvre, venstre del av bukhulen, kan de mistolkes som å komme fra hjertet. Både fysisk og psykisk.


Det var så vondt at jeg ikke klarte å tenke eller røre meg på slutten, men det var likevel til å holde ut. Det var faktisk litt som jeg hadde forestilt meg, ut i fra at jeg er plaget med sterke menssmerter. Men det er så mye som spiller inn. Jeg hadde en rask og ukomplisert fødsel, og hadde ikke smertelindring (rakk ikke epidural).


Det kan være vanskelig for barnet å forstå at det bor en baby i mors mage , og barnet trenger ofte tid til å venne seg til situasjonen. Etter hvert vil det også komme mange spørsmål. En fantastisk måte å roe ned babyen på. Det bidrar til å stabilisere kroppstemperaturen, hjerterytmen, stresshormonene, og det bidrar til å utløse oxytocin – hormonet som blant annet stimulerer melkeproduksjonen din.


Ettersom magen vokser vil stomien bare følge med når magen endrer form. På slutten av svangerskapet kan du måtte bruke et speil når du bytter posen din. Fødselen skjer vanligvis på normal måte. Nå derimot er jeg uker på vei, og føler meg kjempe energisk, og har gjort det i noen uker nå!


Går bare rundt og koser meg nå, og har ikke sånn kjempestor mage akkurat, men det er liv i magen , og det synes jeg er kjempemoro å se på hver dag. Har termin om par dager. Trenger mer detaljer.


Jeg føler små stikk engang i blant, men har en teori at dette bare er livmoren som strekker seg og gir en brå stikkende følelse. Men hvordan føles kynnere ut? Det står at dette kan oppstå når som helst og f.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg