onsdag 5. april 2017

Mariusgenser hvit dame

Detaljer for MARIUSGENSER - DAME. Norges suverent mest strikkede genser herjer igjen etter noen år på loftet. DUO inneholder merinoull og bomull. Mykt som bomull – varmt som ull!


Strikket i Peer Gynt fra Sandnes Garn. Maskinvaskes grader.

Garnmengde: XS-S(1) M(2) L-XL(2) Er fargen utgått, settes fargen automatisk til hvit. Under størrelsesguide ser du garnmengde og originalfarge på modellen. Hanseatene fra Tyskland tok denne flotte kaken med seg til Bergen og slik ble dette etter hvert en skikkelig bergenskake.


Kaken dekkes med krem og marsipanlokk og pyntes med valnøtter og marsipanroser. En vidunderlig god og evig. Interessant å lese om dine erfaringer med garntypen du brukte. Det er Sandnes Garn som eier håndstrikkerettighetene til Marius-mønsteret, og det er dermed bare de som kan selge oppskrifter på ulike plagg med marius-mønster. Den hvite mariusgenseren begynner å bli ferdig.


Hvit mariusgenser med vrangbord.

Begynner å bli lei av å strikke vrangbor så det bør. Da har vi også strikket en hvit mariusgenser og en blå mariusdress i str mnd. Denne Pinnen ble oppdaget av Marie Sannes.


Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Jeg har strikket min genser etter mønsteret i boka Marius strikkebok og valgte meg den med rund sal, eller raglan som det også heter. Din nettleser er utdatert!


For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Vi har resultater for Hjemmestrikket mariusgenser til de beste prisene. Den billigste annonsen ligger ute til Kr. Sjekk ut alle annonser fra hundrevis av markedsplasser på Rubrikk. Høsten i år har vært kaotisk og travel, det har ført til at jeg har begynt på mange prosjekter uten å ferdigstille dem, så langt.


Noe jeg derimot har blitt ferdig med er mariusgenseren med rundfelling jeg begynte på for ikke så lang tid tilbake. Denne genseren varmer godt på kalde høst og vinterdager. Genseren er strikket i slitesterkt garn som er 1 rent ull. Kan vaskes på maks grader.


Du kan enkelt endre farge selv. Eieren fikk selv velge far: ger, og gikk for bunn i grått med mønster i hvitt og lyseblått. Istedet for alpakka valgte jeg å strikke genseren i garnalternativet Smart Superwash.


Har brukt alpakka-garn i denne.

Et herlig garn #128578; Tror ikke jeg kommer til å strikke i annet enn alpakka heretter. En litt mer moderne fasong, uten ribbbekanter og litt innsvingt. Mariusgenser i grått med hvitt og lyseblått mønster.


Denne er i sort, men arvingen ønsket seg i blått….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg