onsdag 23. mars 2016

Dikt til voksen datter fra mor

Jeg er så glad i deg, min kjære, snille mor. Jeg føler meg beæret som har fått en mor som deg den heldigste datteren i verden er nettopp meg! En klok sønn vet nok til å late som om det er hans far som er klok. Ukjent En storebror er en som er helt spesiell - som du alltid kan stole på.


Han er der for deg fra morgen til kveld - Lojal og trofast som få.

I nødens stund er han god å ha. Han vet alltid hva som skal til for å Rette opp gale ting som har skjedd. Fant en tekst til kortet i dag som jeg synes er passelig beskrivende for dagen. Datteren min Datteren min vokser ut av hendene mine og inn i armkroken. Ut av armkroken og opp på skulderen.


Du må ikke vokse så fort, sier jeg. Den skitne ullgenseren. Da tar jeg henne hardt i armen.

Fant et nydelig dikt jeg vil dele med dere. Til min kjære datter Jeg stryker hånden over ditt myke kinn, mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min. Det er ikke en tåre av sorg eller smerte, men et bevis på den sterke kjærligheten i mitt hjerte. Datter er jeg i min mors hus, men regent i mitt eget. Voksen datter er vanskelig voktet.


Scarlett ville meget gjerne ligne sin mor. Det var bare den vanskelighet ved dette, at hvis man var rettferdig og sann og kjærlig og uselvisk, så gikk man glipp av de fleste av livets gleder og iallfall av mange kavalerer. Nok eit lys skal blåsast ut, du blir snart ein vaksen gut, åra har gått i slik ein fart, og vi har vore med deg heilt frå start. Noen som sitter på slike dikt ? Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt. Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo.


Skal lage en slags bok til datteren min - tips. With each year I love you more and more. To the worl you may be one person. But to me, you are the world.


Dette diktet er til min mamma, hun er alltid der for meg.

Og stiller opp, og jeg er utrolig glad jeg har en som henne. Takk for at jeg har deg Stine Mamma :-) Mamma Et dikt om et vanskelig mor - datter -forhold. Mor Mitt (ikkeeksisterende) forhold til min mor. De tingene jeg aldri vil fortelle henne.


Er du for eksempel fadder, følger det oftest med en forpliktelse til å holde tale. Men etter de timene, hadde jeg verdens fineste jente i armene. Du tok helt pusten fra meg, fra første stund. Jeg hadde aldri trodd at man kunne føle en så enorm kjærlighet for et annet menneske. Jeg falt pladask, og har ennå ikke reist meg.


Dette er noe av det Siv-Anita har skrevet i brevet til datteren som nå er ½ år gammel. Han var i sin ungdom en vild krabat, kom tidlig fra. Har en datter på år som fremdeles bor hjemme. Hun sliter med alvorlig depresjon, og får nå hjelp av psykolog.


Helt fra hun var liten kan jeg huske at jeg slet med å få henne til å ta opp leker etter seg, gjøre lekser osv. Problemet mitt er at jeg nå er alvorlig sliten. Hun var ellers sosial, og hadde mange venner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg