tirsdag 15. mars 2016

Høy sjokoladekake

Denne kaken smaker fantastisk! Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Få oppskriften her. Den perfekte sjokoladekaken. Se oppskriften her.

Brownieskaken med nutella. De formene er ganske små, men siden denne kaken blir så høy så gjør det ikke så mye. Sjokoladekake er kanskje en favoritt blant de aller fleste, og det kan være vanskelig å finne ut hvilken kake man skal velge. Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur.


En langpannekake er perfekt når du skal servere kake til mange, enten det er skoleavslutning, dugnad eller foreldremøte. Den blir ikke så høy , men den er fantastisk god.

En kake du garantert vil bake igjen! Det er en smakfull sjokoladekake som er både saftig og holdbar og som er en favoritt både hos voksne og barn. Dette er kaken jeg som oftest benytter både til dåpskaker, bryllupskaker samt barnekaker.


Altså den perfekte sjokoladekake #128578; Det fine med denEn bonus med. Mange har sjokoladekake som sin absolutte kakefavoritt. Lag en festversjon av kaken som det kommer til å gå gjetord om!


En skikkelig festsjokoladekake bør ha flere lag og ruve litt i terrenget. Det er nemlig mange som liker dem høye og mørke, også i kakeverdenen! Hva du skal fylle lagene me kan være et vanskelig valg. D første gongen jeg laget sjokoladekake , og den ble perfekt! Tenkte bare å legge igjen en kommentar til deg her.


Jeg har bakt sjokoladekake utallige ganger, men synes som regel kaken blir noe tørr, og har aldri helt blitt fornøyd. Jeg bestemte meg for å prøve denne oppskriften din, da jeg har prøvd flere av dine andre oppskrifter og alltid blitt fornøyd. Jeg elsker mørke og mektige sjokoladekaker , og denne så delikat ut!


Men: Her ble jeg skuffet! Kakebunnen ble litt stram i smaken for meg og sjokoladekremen var heller ikke en som frister til gjentakelse.

Bringebærmoussen er nydelig, så den tar jeg med meg videre til andre kaker! Café Stings sjokoladekake er en killer sjokoladekake - myk og saftig med en helt fantastisk god sjokoladekrem! Jeg fant oppskriften på nettet for mange år siden, og kaken skal etter sigende stamme fra Café Sting i Stavanger. Saftig, smakfull, sjokoladekake til små og store.


Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel. Den har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig stor sjokoladefondant. Kanskje har de andre glemt natron? Jeg hadde i noen sjokoladedråper før jeg satt kaken i ovnen, og håper det blir godt.


Siden jeg ikke er så glad i smørkrem skal jeg prøve meg på en ganache alá sjokoladekremen du har hatt på en annen sjokoladekake (Sjokoladefestkake med friske bær) og ha masse deilige bær på. En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest. Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake.


Veldig smakfull, saftig og passe. Skoleavslutning, fest i barnehagen, dugnad eller bursdag. Enklere blir det ikke, her er langpannekaken som alltid funker. Enkel, saftig og god. Verdens beste sjokoladekake i langpanne med glasur.


Og best av alt, ikke mer avansert enn at du rører den sammen på mindre enn et kvarter. Skulle du være så uheldig å steke den litt for lenge vil den saftige sjokoladekremen på toppen redde deg. FOTO: Hilde Aasnæs.


Men den har allikevel blitt en av mine favoritter. I denne oppskriften er det kombinasjonen av natron og syrnet melk, som Kefir eller Kulturmjølk, som er hemmeligheten for å få et godt resultat. Oppskrift på saftig og enkel sjokoladekake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg