fredag 25. mars 2016

Gravid uten mensen etter fødsel

Ja, som overskriften sier så lurer jeg på om det er noen som har blitt gravide etter fødsel uten å ha fått tilbake mensen og som ammer. Vi har en liten gutt på over mnd og jeg har ikke fått tilbake mensen enda. Jeg fullmmer ikke, men ammer vel ca 4-ganger i døgnet inkludert natteamming.


Bli gravid nesten rett etter fødsel? Jeg er år og er klar over at det blir vanskeligere å bli gravid jo eldre jeg blir.

Regelmessig mens syklus er alltid et godt utgangspunkt for graviditet. Du kan bli gravid før du får tilbake menstruasjonen. Hvis du ammer, får du som regel ikke normale menstruasjoner før ammeperioden er slutt. Husk at eggløsning skjer før den første menstruasjonen kommer tilbake, slik at du kan bli gravid uten å ha fått den første blødningen etter svangerskapet. Er det vanlig å oppleve stor endring i fruktbarhet etter fødsel ? Du er den samme personen – både før og etter en fødsel.


Dersom du ble relativt raskt gravid med første barn, går det ofte like kjapt med nummer to og tre.

Men dette forutsetter at alt er ”normalt” hos begge parter, sier Hausken. Hvor fort kan man bli gravid etter fødsel ? Likevel for de som ønsker et nytt barn raskt etter fødsel er det greit å vite hvor fort man kan bli gravid. Første fødsel to timer og hun prøvde både akupunktur, badekar og epidural. Jeg måtte sy en del og det tok mange uker før jeg kom meg etter fødselen. Andre fødsel var mye bedre, lettere og raskere.


Jeg fikk fødselen jeg hadde drømt om, uten noe smertelindring og den varte under timer fra første rie! Kan man være gravid selv om man har mensen ? De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-månedene. Du tenker kanskje på at man tror man er gravid uten å virkelig være det. Dette er en psykisk forstyrrelse som er svært sjelden, men det er beskrevet, også i Norge.


Normalt har en kvinne med innbilt svangerskap alle svangerskapssymptomer. Dersom svangerskapet er kommet langt og den gravide har premature rier, er det noe annet. Etter svangerskapets uke kan mange premature babyer overleve utenfor livmoren.


For en erfaren jordmor er det ganske lett å skille mellom premature rier og ligamentsmerter, men det er kanskje vanskeligere for den gravide.

Gravid før å ha fått mensen etter fødsel. Jeg ble gravid fem mnd etter min første fødsel – uten å ha fått noen blødning i mellomtiden. Lillepus fulldiet selvregulert på det tidspunktet – ofte. Vi håper på to tette og jeg fikk TR tilbake allerede mnd etter fødsel. Når fikk dere tilbake mensen etter fødselen ? Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.


Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. Så langt uten at en eneste av dem er blitt gravid. Mange har motstand mot å tukle for mye med kroppen rett etter fødselen , og syns det er godt med et halvt års tenkepause før de velger annen prevensjon.


Også ut over det første halvåret har amming en brukbar preventiv virkning så lenge du ikke har fått menstruasjonen igjen. Jeg har ikke fått mensen tilbake. Som jeg nevnte, har mensen vært ustadig, og jeg hadde ikke mens på svært lenge, før jeg ble gravid. Ble gravid med prøverørsforsøk). Tviler på at jeg får noen mens.


Legen min sa at jeg skulle få medisin for å få mens , eventuelt vil jeg ta et nytt prøverørsforsøk innen ett år. Vi bestemte oss denne uka for å ha sex uten prevensjon og la det stå til dersom jeg skulle bli gravid Dagen etter (!) og siden da har jeg kjent murring i mage-og-bekkenregion, og følt meg veldig tung i kroppen, sånn som sist når jeg ble gravid. Det er individuelt helt forskjellig når mensen kommer tilbake etter en fødsel og det har sammenheng med amming.


Kvinner som ikke ammer får menstruasjonene sine tilbake etter cirka - uker etter fødselen. Ammer man så kan det ta -måneder til mensen kommer tilbake (hos enkelte enda litt lengre). All informasjon på NHI. Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke lege. NHI er uten ansvar for innholdet på eksterne websteder det er lenket til.


Trening når du er gravid og etter fødselen. Friske gravide bør være fysisk aktive og holde seg i form. Du kan trene helt fram til fødselen , så lenge det ikke gir deg smerter eller ubehag.


Etter fødselen kan du starte opp med trening så snart du føler for det Innhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg