mandag 7. august 2017

Gravid uke 33 blogg

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Jeg har stadig mer permanent vondt i magen i det jeg blir uker på vei, men tviholder på fødselslegens formening om at jeg ikke kan gå på meg en fødsel. Anne synes reisen er kjempeslitsom! Jeg fortsetter derfor å pushe meg selv det jeg orker og ofte litt mer enn det også.

Jeg vil så desperat gjerne nyte disse siste ukene som tobarnsmor og vil være der for barna så mye som mulig. For den gravide har denne uken også en viktig frist. Det var så gøy å møte flere av dere på gravidyoga-eventet! Nå har jeg også fått kommet meg på kontroll på Kolbotn sin helsestasjon, og møtt jordmoren som skal følge meg videre i graviditeten og etter fødselen.


Hun var så varm, hyggelig og flink, så jeg føler meg veldig godt tatt vare på. I morgen er det kun en uke til jeg er høygravid! Og denne gangen har svangerskapet gått så fort at en gravid -photoshoot er det siste jeg har tenkt på.


Jeg ble gravid med en gang.

Det gikk så fort at jeg ikke helt rakk å glede meg, og da jeg mistet etter åtte uker , så tok jeg det ganske med ro. Det var trist, men legen sa at det var veldig normalt, og at det bare var å prøve igjen. Enda en gang ble jeg gravid på null komma niks. Magen blir stadig større og det er vanlig at du føler deg andpusten, selv ved små anstrengelser.


Gravid uke til 35. Etter hvert begynner kroppen å forberede seg til fødsel ved at det kommer flere og tydeligere kynnere. I begynnelsen av denne uken er fosteret uker gammelt. Det kan ikke bevege seg så fritt som før, siden det er mindre plass i livmoren, og bevegelsene blir dermed ikke like store. Det skal imidlertid være like mye bevegelse selv om plassen blir trangere, bevegelsene endrer bare karakter mot slutten.


Hvis du har vært kvalm, vil du kanskje oppleve at dette gradvis går over. Fosteret begynner å ligne et menneske og alle anlegg til organer er dannet. De neste fire ukene vokser barnet i et voldsomt tempo. Det sover mye, og siden det går an å se pustebevegelser selv når barnet sover, vet vi at respirasjonssenteret i hjernen er utviklet. Musklene er utviklet, huden er blitt glattere, og lanugohåret begynner å falle av, selv om det fremdeles kan være litt hår igjen på ryggen eller skuldrene etter fødselen.


Når du er gravid i uke så har barnet vanligvis oppnådd en vekt som er godt over halve fødselsvekten. På dette tidspunktet har de. Barnets kropp fortsetter å lagre underhudsfett og rundt uke så har også fostervannsmengden nådd sin topp og det befinner seg nå mer barn enn væske i livmoren.

God morgen vakre du I går ble jeg sertifisert NLP practitioner! Et stort mål for meg, jeg er rett og slett megastolt over å ha gjennomført dette denne høsten. Det har vært tungt til tider med lange dager og masse jobb, ikke minst med hodet.


Kommer som regel hyppigst på kveldene, men gjerne når jeg er ute å spaserer også! Litt pinlig å gå på senteret, og stikningene plutselig slår til. Det er uker og dag igjen til din termin, søndag 18. I dag er det lørdag 29.


Herregud som tiden flyger ifra meg ! Svangerskapskontrollene skal fange opp eventuelle avvik eller problemer. Har du lagt merke til fargeforandringer rundt brystvortene og kjønnsorganet? Dette vil justere seg etter fødselen.


Uke : Beveger på hender og føtter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg