torsdag 10. august 2017

Når fortelle familie om graviditet

Når skal man fortelle om graviditeten og hvordan forteller man at man er gravid? Har dere akkurat funnet ut at dere er gravide og skal ha barn vill dere helt sikkert fortelle om graviditeten for hele verden. Kanskje så bør dere vente litt med å fortelle om graviditeten og det ventende barnet med tanke på risikoen for en tidlig spontanabort. Hvem forteller man det til først at man er.


Jeg skjønner jo nå at man trenger støtte når det går galt, så det er lurt å fortelle nyheten til de nærmeste tidlig, sier Kogstad. Hun synes det er fint når nære venner eller familie deler nyheten om sine graviditeter med henne tidlig, men ville synes det var rart om bekjente gjorde det samme.

Jeg er gravid for første gang i 14. Har ikke fortalt om graviditeten til verken familie eller venner enda. Jeg har et godt forhold til familien min, men kjenner at jeg gruer meg til å fortelle dem dette av ulike grunner.


Har heller ikke behov for å dele det med noen enda. Men så tenker jeg a. Sv: Når er det vanlig å fortelle til familie om graviditeten ? Jeg ville igrunnen ikke fortelle det før etter sommerferien vår, da hadde jeg vært ca uker på vei, men aller helst ville jeg ikke fortelle noe før det begynte å vise på meg. Forrige gang begynte vi så smått å fortelle familie og venner fra 6-7uker på vei.


Arbeidsgiver fikk vite etter uker.

Denne gangen har vi hatt en plan om å holde det hemmelig til uker var gått, men jeg har nå fortalt arbeidsgiver fordi jeg blir sykemeldt en periode. Fra før har jeg et barn på 6(år om litt over uke). Den gang fant jeg ut om graviditeten i uke så da fortalte jeg det med en gang. Hverken i en ansettelsesprosess eller senere i arbeidsforholdet. Det er den enkelte arbeidstaker som må føle på når man mener tidspunktet for å fortelle lederen sin om graviditeten , er best.


Selv om du bobler over av glede og brenner etter å fortelle om det, venter mange uker før de forteller det til andre enn den vordende pappaen og kanskje den nærmeste familien. Når man har verdens største nyhet å fortelle , er det ikke rart om en vil gjøre det på en spesiell måte! Her er eksempler på hvordan gravide fortalte om den vesle spiren i magen. Under følger flere personlige historier om hvordan folk har fortalt om graviditeten. Ansatte skal også medvirke til et godt arbeidsmiljø - både for seg selv og andre.


Dette gjelder naturligvis også når du ikke er gravi sier Hansen. Bestemmelsene sier ikke noe om når en graviditet skal offentliggjøres, men i enkelte tilfeller kan det være nødvendig å si i fra tidlig. Angret på at hun fortalte tidlig. Tobarnsmor Kristine (35) valgte også å dele nyheten om sin første graviditet tidlig. Da hun var cirka fire-fem uker på vei, fortalte hun det til familien , sine nærmeste venner og andre bekjente.


Må jeg fortelle barnefar at jeg er gravid? Kan jeg være gravi og hvordan fortelle foreldrene mine det? Er gravi men hvordan fortelle han dette?

Når flere i familien har hatt mensen i løpet av svangerskapet, er det sannsynlig at det. Da vi ble gravide for andre gang sÅ fikk nærmeste familie vite om det i. Så vi kommer nok til å fortelle de nærmeste om noen uker, når vi har. Når fortelle mamma om graviditet ? SVAR: Hei Så fint at du tar kontakt med oss. Det finnes desverre ingen oppskrift på nettopp dette, her finner vi nok like mange løsninger som utfordringer. Når har dere tenkt å fortelle venner og familie , eller hvor langt på vei var dere da dere fortalte det?


Fortelle foreldre -flere artige måter. Hvordan fortelle foreldre ? Flere resultater fra forum. Halvparten forteller om graviditeten innen ni uker!


I et løpende ansettelsesforhold gjør ikke de samme hensyn seg gjeldende som under et jobbintervju.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg