fredag 24. mai 2019

Drøye dikt

Jeg er våt, jeg er kal jeg er ganske lei, hva har jeg egentlig gjort, hvorfor kom snøen igjen min vei, og det så innmari fort. Jeg er sint, jeg har vondt, dette må ta slutt, hvorfor skjer dette alltid med meg, denne rekken av uhell må bli brutt, ingen fler takras på min vei. Jeg har vært alene så lenge, er vant til å gjøre ting på min måte, Å plutselig finne den ene, har vært løsningen på livets gåte. Du utfyller meg og utfordrer meg, du lokker meg ut av mitt skall, du får meg til å miste fotfestet, men jeg frykter ikke lenge noe fall. Eg sat på dass i tredve år, med karialgi og magesår.


Eg kjende noko bløtt i ræva, då eg bøyde meg og skræva sat eg jammen øvst på dungen.

Drøye er bokstaver langt og inneholder vokaler og konsonanter. For info som ikke er relatert til kryssor så kan du slå opp drøye i ordboka. Nå som solen endelig har snud er det mer opphold og mindre slud snøen som smelter er våt og kram, og fjorårets hundedritt kommer endelig fram. Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.


At erotiske dikt er vi leie av nå Jeg håper inderlig at dere snart Får det for dere klinkende klart At deres erobringer driter vi i Tenk på det før du starter med mer dikteri! Har dere noe på lager? Dype dikt , dikt med humor, alt mulig.

Jeg var på erotikknett og så, men jeg tenkte jeg skulle spørre dere også. Håper dere har maaasse forslag. Vibeke, du har da alltid noen gode ord på lur! Jeg spør forresten fordi jeg lager en liten. Jeg likte alle diktene og kommentarene!


Det jeg synes er best med sånne ting er: Det er hyggelig å høre av venner og familie og så er det fint å høre selvom det ikke er deg det gjelder! Denne samlingen på drøye 1sider er et oppkomme av alle de mest kjente haiku-dikterne samla mellom to permer på norsk. Simon og dikt , det var liksom for drøyt. Trenger du et morsomt visdomsord til foredraget eller talen (eller bare en god latter) - da bør du lese denne artikkelen! Du kan velge om du vil søke i Alle kategorier eller du kan velge ett eller flere søkeområder fra menyen under.


Morsomme sitater, ironiske vitser og dumme forsnakkelser om det aller meste. Smil til verden, og du får en støvel i trynet. Smil igjen, og du har et nytt par! Et dikt om savn og kjærlighet til en som var min beste venn. Torn Appart Litt trist, skrevet av en venn.


Tur i skyene Dikt som ble skrevet til norsk innlevering i mars. Hei, Skal ha framføring av dikt denne uken og jeg tenkte jeg skulle ha et som folk virkelig ville le av. Men etter litt søking og googling fant jeg ut at det ikke var så mye bra som lå ute.

Så jeg lurte på om det var noen som hadde no vittige dikt på lager. Brente pølser og lunken øl og en kropp som er så inderlig støl, strandløven er utslitt etter en ekstra lang sommer, lage mat og flexe muskler til alle som kommer. Med denne samlingen debuterte den avholdte novellisten og romanforfatteren som lyriker.


Jeg skal si noen ord for å ønske velkommen til trønderfest, og skulle gjerne hatt et litt artig dikt som handler om trøndere. Mine gode venn Knut Gørvell i Cappelen Damm strør om seg med det ene diktet etter det andre denne sommeren. Nedenfor finner du et utvalg morsomme grove gåter. Vi har samlet sammen de beste grove gåtene vi kunne finne, og trenger hjelp til å utvide samlingen.


Det er skrevet av en klok kvinne en gang: Tankene mine får du aldri Men på disse sidene tror jeg du får et godt innblikk blant mine tanker. Prøver å plassere dem under kategorier, men det hender det blir krøll. Når du lese disse sider, så finner du sitater og tanker i en skjønn blanding.


Innlegg om Morsomme dikt skrevet av esalen. Vi har det artige Det er et sted som jeg vet om, skrevet 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg