tirsdag 2. oktober 2018

Hvordan fortelle barnefar at man er gravid

Hvis jeg blir gravid , er jeg nødt til å fortelle barnefar ? Tror jeg er gravid. Hva skal jeg gjøre, og hvordan fortelle foreldrene min? Venninnen min på er gravid , hvordan fortelle det hjemme?


Voldtatt av søskenbarnet. Hvordan fortelle mamma at jeg kan være gravid ?

Må jeg fortelle barnefar at jeg er gravid ? Jeg bor med pappa alene. Er gravid , men hvordan fortelle han dette? Når bør jeg fortelle til barnevernet at jeg er gravid ? Når skal man fortelle om graviditeten og hvordan forteller man at man er gravid ? Har dere akkurat funnet ut at dere er gravide og skal ha barn vill dere helt sikkert fortelle om graviditeten for hele verden.


Kanskje så bør dere vente litt med å fortelle om graviditeten og det ventende barnet med tanke på risikoen for en tidlig spontanabort. Hvem forteller man det til først at man er. Men når vi har vært sammen så har alt vært veldig bra.

Vi har til og med tullet med det om jeg hadde blitt gravid , og han sier at han er klar for det. Men det vet jeg ikke om det er noe han sa bare for å si det, eller om han faktisk mener det? SVAR: Hei Så fint at du skriver til ung. Man anbefaler stort sett jenta til å fortelle barnefar om at han skal bli far. Noen velger å si det før uke 1 mens andre forteller det etter uke 12.


Nå håper jeg på litt hjelp her. Det viser seg at jeg er gravid , noe jeg egentlig er kjempeglad for. Har vært samboer med barnefaren i to år, vi har vært sammen i totalt fire og et halvt år. Samboer og jeg har oft.


Det er veldig individuelt når gravide føler de har lyst til å fortelle den gode nyheten, men mange venter til uke 12. Det er fordi abortrisikoen er størst fram til uke 1 forteller privatpraktiserende jordmor Ingeborg Lagergren. Når man har verdens største nyhet å fortelle , er det ikke rart om en vil gjøre det på en spesiell måte!


Her er eksempler på hvordan gravide fortalte om den vesle spiren i magen. Hverken i en ansettelsesprosess eller senere i arbeidsforholdet. Det er den enkelte arbeidstaker som må føle på når man mener tidspunktet for å fortelle lederen sin om graviditeten, er best. Caroline Steinsdottir (29) er uker gravid , men det er først de siste ukene at folk rundt henne har fått vite det. Det var vanskelig å ikke fortelle det, for jeg var jo kjempeglad.


Det finnes desverre ingen oppskrift på nettopp dette, her finner vi nok like mange løsninger som utfordringer.

Kan jeg være gravid , og hvordan fortelle foreldrene mine det? Men, det vi vet er at mange kjenner på den sam. Den dagen jeg fant ut at jeg var gravid igjen, ville jeg overrumple mannen min ved å fortelle nyheten når han kom hjem fra jobb. På nettet kan man kjøpe trøyer hvor det står “jeg skal bli storesøster”, men siden jeg ikke rakk å kjøpe en laget vi den likeså godt selv, forteller Veronica.


Kilde benyttet: pinterest. Mange deler nyheten på sosiale medier i dag. Og med få tastetrykk vet hele verden at dere skal bli foreldre. Den store nyheten kan fortelles på så mange måter.


Her har du kreative måter å fortelle om graviditeten: 1. Det er ikke alltid like lett å vite hvorvidt man skal fortsette graviditeten eller om man skal velge å avbryte denne. En graviditet er som regel en gledelig begivenhet, og for de fleste er det et stort problem å ikke rope den gode nyheten ut til omverdenen. Men noen ganger kan det være vanskelig å si noe også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg