onsdag 16. januar 2019

Ukemeny uke 2

Her finner du forslag til ferdige ukemenyer som smaker fantastisk. Godt nytt år, kjære deg! Hjemmelaget knekkebrød smaker kjempegodt! Akkurat nå, her der jeg sitter i Rakkesta er dagen i dag minutter lengre enn ved vintersolverv!


Menyen jeg har satt sammen for den kommende uken , er også helt julefri – den er faktisk helt blottet for både gris og kål. Wholeukemeny uke 2.

Fersk suppe laget på ordentlig kraft er et mektig og godt vintermåltid. Og perfekt til rester, for det blir så. Noen av mine favoritter er skrei med bacon og tomatsaus og cannelloni med spinat og grønnkål og for ikke å glemme den trønderske cowboygryten. Det er mange gode middager denne uken.


Denne uken starter og slutter med fiskekaker. På mandagen er det tradisjonelle norske fiskekaker med revet gulrot og remulade til, mens på søndagen er det en het, thailandsk versjon. Jeg håper du får en god uke , og husk: Nyt livet og nyt maten! Nytt år og nye muligheter!


Her har jeg satt sammen en ukemeny med masse fargerike retter fra (nesten) hele verden.

Håper du finner noe som frister! Mandag: gresskarsuppe med kikerter En nydelig og fyldig suppe toppet med sprø kikerter. Sunn og herlig start på uka. Ny ukemeny med varierte middagstips hver uke. Du får inspirasjon, enten du vil ha en middag som er rask, sunn, barnevennlig eller tradisjonsmat.


Du kan når som helst melde deg av e-postlisten. Få UKENS MIDDAGSFAVORITTER fra meg – hver uke ! Gode og sunne middager som er enkle å lage – og så unner vi oss litt ekstra godt til helgen. Varm deg opp i vinter med de nydelige smakene fra India! En hel uke dedikert til det veganske indiske kjøkkenet!


Her håper jeg virkelig det er noe for alle. I glasset kan du gjerne ha en Mango lassi, og til forrett er det ikke mye som er bedre enn pakora med mangochutney. Mat fra flere verdenshjørner på en liten uke. Mandag: Råruller Vårruller pakket inn i rispapir istedenfor filodeig, og som ikke frityrstekes men nytes kalde er en skikkelig sunn middag, men utrolig godt og lettvint.


Har du tid anbefaler jeg å lage en egen sweet chili saus – dette er mye bedre enn butikkjøpt. Forslag til 5: -diett dagsmeny for av ukens dager, uke 19. Her er forslag til dagsmenyer på 5: -dietten for to av ukens dager.


Dagsmenyene inneholder lite karbohydrater, mye proteiner og mye fiber. Hell av vatnet på maisen.

Del squashen i to på langs, og så kvar halvdel i to på langs. Kutt stengene i bitar slik at dei blir som ein slags trekantar. Finkutt løk og stangselleri og sett til side. Kok opp rikeleg med vatn til pastaen.


Billig mat er alltid populært. Jeg har tidligere skrevet om hvordan du kan lage middag til to for kroner - og en ukemeny på lavbudsjett. Nå gav jeg meg selv følgende utfordring: Lag syv middager til fire personer for 5kroner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg