torsdag 14. november 2019

Sjokoladekrem

Smelt smøret og sett til avkjøling. Sett stekeovnen på 1grader, over- og undervarme. Kjør egg og sukker til luftig eggedosis i en kjøkkenmaskin med visper.


Velg sjokoladen du liker best eller den som passer best til det du skal lage, enten det er en vaniljekake, sjokoladekake, cupcakes eller annet godt som kan fylles med sjokoladekrem. Denne mektige sjokoladekaken med sjokoladekrem er virkelig en oppskrift å anbefale til alle sjokoladeelskere. Har lyst til å dele min oppskrift på verdens beste sjokoladekrem med dere.

Vet det florerer av forskjellige oppskrifter og mange av dem er nok også ganske like hverandre. Denne oppskriften kommer fra min mammas kokebok, og jeg syns den er verdens beste sjokoladekrem. Rør blandingen jevn og avkjøl. Pisk resten av smøret luftig sammen med vaniljesukker og melis.


En klassisk lys sjokoladesmørkrem må være noe av det jeg lager aller mest på kjøkkenet mitt. Den er passe søt, veldig luftig, smelter i munnen og har en skikkelig god sjokoladesmak pga melkesjokoladen den inneholder. Kutt smøret i terninger.


Egg, kremfløte og sukker varmes opp til kokepunktet. Rør gjerne sammen dette litt før du setter det på kok, ellers har egget lett for å klumpe seg).

La fyllet koke til det tykner litt. Det er viktig å røre hele tiden så ikke kremen setter seg i bunn. Saftig sjokoladekake med lys sjokoladekrem En saftig, søt og myk sjokoladekake i langpanne, perfekt til barnebursdag.


Oppskriften en tilpasset én stor langpanne, men kan også gjerne lages i to små, eller som cupcakes. Jeg tenkte å samle mine favoritt-sjokoladekaker på ett og samme sted. Avkjøl kaken på rist. Kaken kan eventuelt fryses, men da fortrinnsvis uten sjokoladekrem. Sikt det tørre til smørkremen og rør det sammen med smøret og eggeplommen, til det blir kremaktig.


Mengden sjokoladekrem han gjerne reduseres noe dersom du bare skal smøre et lag oppå kaken som den er. Her får du en enkel og rask oppskrift på fyldig, myk og luftig sjokoladekrem. Kremen passer perfekt til både sjokoladekake og muffins. Pisk alt sammen til du har en myk krem.


Vær med på å gjøre oppskriftene våre enda bedre! Tilsett kremosten og pisk litt til. Kom med dine tips og ideer til forbedring her. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Alle liker enkle oppskrifter.


Sjokoladekrem Se hvordan du lager den supre sjokoladekremen. Husk at du skal ha igjen krem til å stryke utenpå kaken.

Gjenta prosessen med neste kakebunn. Ha på resten av sjokoladekremen og stryk den rundt kaken, slik at den er helt dekket. Legg på toppen til slutt. For mange år siden smakte jeg en sjokoladekake med en lys glasur som jeg ikke kan glemme. Siden den gang har jeg vært på utkikk etter en god oppskrift.


Nå har jeg endelig funnet akkurat det jeg var ute etter, nemlig denne saftige sjokoladekaken med luftig, lys sjokoladekrem. Veldig sent svar, beklager det! Nei den blir ikke flytende nok. Den her passer bedre til å sprøyte ut pynt på kaken eller som fyll å selvfølgelig. Prød en ganashe istedet du, se på hvit sjokoladekrem her på bloggen.


Du kan bruke annen sjokolade enn hvit ja. Du trenger ikke å vipse den opp før du bruker den da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg