fredag 29. november 2019

Vond lukt i underlivet etter samleie

Hvordan bli kvitt lukt fra underlivet ? Vil samleie 3-dager etter start av behandling kunne ødelegge? Vond lukt nedentil i forbindelse med samleie er et uspesifikt symptom og i fravær av andre symptomer eller tegn på at noe er galt, er det ikke noe som trenger videre utredning. Det er også litt vanskelig å vite hva han legger i ordet lukt av avføring.


Med normal hygiene, rett før samleie , tviler jeg på at det kan forekomme.

Jeg har nå i flere måneder slitt med vond lukt i underlivet , og masse hvit rennende som lukter litt som egg. Dette kommer både under samleie og når jeg presser litt noen ganger, og når jeg er på do. Etter samleie får jeg en vondt lukt i underlivet i 2-dager.


Det minner om lukten ved bakteriell vaginose, men er det ikke litt rart at det bare dukker opp når jeg har hatt sex? Når sæden renner ut dagen etter lukter den også veldig vondt så jeg har lurt på om det kan være sæden som er årsaken? Sliter ikke med lukt ellers, men etter jeg har hatt sex og kjæresten har kommet inni meg, så lukter det fisk etterpå.


Grunnen til at jeg kom på det var at jeg satt og leste om bakteriell vaginose, og der var fiskelukt etter samleie ett av symptomene. Siden jeg ellers er symptomfri (tror jeg), så.

Vond lukt i underlivet kan nemlig ikke vaskes bort, men overdriver du renholdet nedentil kan du faktisk vaske på deg vond lukt. Hennes råd er å vaske deg med vann eller intimvask. STRESS KAN GI LUKT : Stress øker faren for vond lukt i underlivet. Lukten er altså ikke et symptom på en kjønnssykdom, som mange tror, men kan forekomme samtidig som klamydia og gonoré. Kvinner tror ofte at lukten og utfloden er tegn på en soppinfeksjon, noe Grønmark avkrefter.


Tilstanden kan gi en sviende og kløende følelse i underlivet. Blemmene vil etter hvert sprekke og blir til små sår som gror i løpet av 2-uker. Det første utbruddet av herpes starter 4-dager etter at man har blitt smittet, ifølge Folkehelseinstituttet. Du er altså plaget av en kraftig og vond lukt fra underlivet ditt som du beskriver som svettelukt. Er du sikker på at det er svette det er som lukter ? Mange tror at illeluktende utflod er et tegn på soppinfeksjon.


Soppinfeksjon vil som regel føre med seg kløe og grynete konsistens, men veldig sjelden sjenerende lukt. Hun peker også på bakteriell vaginose som den vanligste årsaken til vond lukt i underlivet. Lukt i underlivet er helt normalt, og på grunn av melkesyren i utfloden, kan man ha en mild syrlig lukt i underlivet.


Hvor sterk lukten er, vil variere mellom individ og fra dag til dag, men skal ikke være vedvarende vond. Metallisk lukt er en helt vanlig duft som gjerne kommer etter månedens røde uke eller etter sex.

Begge deler er med på å endre pH-verdien i underlivet og kan dermed gi en sterkere lukt. Men – det bør være kortvarig. Hvis lukten vedvarer også i perioder hvor du verken har hatt mensen eller samleie , er det en god idé å bestille legetime. LES OGSÅ: Derfor kan du få vond lukt i underlivet av intimoljer.


Det er vanlig at jenter får urinveisinfeksjon etter samleie da det lett kan komme bakterier i kontakt med urinrøret. SVAR: Hei Det er dessverre vanskelig for meg å gi deg et godt svar på dette. Du forteller at lukten kun kommer etter sex og jeg tenker derfor at både du og partneren din bør sjekke dere for seksuell ov. I tillegg til tilstandene nevnt over, kan også andre tilstander gi smerter i underlivet , ved for eksempler samleie. Tørr hud med sprekker, ved f. Infeksjoner i underlivet , f. Etter at jeg har hatt samleie og han har hatt utløsningi meg, blir det en forferdelig vond lukt.


Selv om jeg dusjer flere ganger er det som om det ligger igjen rester fra han flere dager. Jeg har ellers ikke noe problem med lukt nedentil, og heller ikke han. Er det normalt at det lukter vondt når kroppsvesker blandes på den måten? Det er likevel ikke bare infeksjoner som kan forårsake ubehagelig lukt fra underlivet , det kan også skyldes noe så enkelt som for eksempel svette.


I lysken har vi mange svettekjertler som kan gjøre det klamt og svett, særlig etter trening, i trange klær og hos overvektige hvor det blir tette forhold. Hvis du er presset i jobbsituasjonen, familiemessig eller kanskje seksuelt, er det også en naturlig reaksjon at du spenner muskler - ubevisst - i underlivet. Ved samleie oppstår en overbelastning, som gir seg til uttrykk ved krampaktige smerter under, eller kanskje især etter samleie - også dagen etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg