fredag 22. november 2019

Raglan ovenfra og ned oppskrift

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Free Shipping Available. Money Back Guarantee! Jeg elsker ovenfra og ned -strikk.


Raglan ovenfra og ned oppskrift

I hovedsak fordi justeringsmulighetene er så store, både med tanke på å bruke restegarn uten å være redd for å gå tom, endre designet, strikke ekstra lengde hvis det plutselig ble en overvintrer (kanskje heller oversomrer?) og ikke minst prøves på underveis. Andre oppskrifter i dette heftet. Enkeltoppskrift Nr.


Basic raglangenser til dame, strikket ovenfra og ned i Tynn Merinoull Håndfarget og Tynn Silk Mohair. Det finnes rettelse på garnmengden, se garntabell under. Fortsett med oppskriften og øk til raglan som forklart.


Raglan ovenfra og ned oppskrift

Når alle økningene til raglan er ferdig, strikkes det videre til det oppgitte målet hvor arbeidet skal deles til ermer og bol. Basic Raglangenser til barn, strikket ovenfra og ned i Tynn Merinoull håndfarget og Tynn Silk Mohair. En tidløs genser i vakkert og delikat garn kan man gjerne investere noen strikketimer i. Denne kommer du til å bruke i årevis. Strikkes ovenfra og ned med raglanøkning med pene detaljer.


En fordel til med å strikke raglan ovenfra og ned har jeg også funnet: jeg som alltid er så nøye med prøvelapper, slurvet skikkelig denne gangen, regnet helt feil og la opp til altfor få masker. Løsningen ble å regne ei gang til og å strikke noen runder ekstra med raglanøkninger, slik at det ble nok masker. Følg lenken nedenfor for å gå til oppskriften.


Raglan ovenfra og ned oppskrift

Warm Whish by DROPS Design. Jakke med korte ermer, bladmønster og raglan , strikket ovenfra og ned. Her har det ikke blitt så mye strikking de siste dagene siden migrenen har herjet i snart tre døgn.


Alle gode tips har vært forgjeves, men nå kjennes det litt lettere ut. Satser på en strålende tirsdag. Vi ønsker å inspirere deg – både med flott design og fantastiske garnkvaliteter. Dale Garn er din garanti for kvalitet og faglig kompetanse. Jeg begynte å strikke for litt over år siden.


Raglan ovenfra og ned oppskrift

Da fantes det nesten ingen oppskrifter hvor man strikket gensere, jakker, kjoler osv ovenfra og ned. Jeg har egentlig ikke vært noen fan, da jeg liker fellinger på slutten av et plagg. Da føler jeg at jeg nærmer meg slutten – fremfor å ha alle maskene igjen til slutt.


De sees tydelig på bildet, her jakken vist forfra. Fellingene er på samme sted bak. Hvor ofte man feller, er forskjellig fra oppskrift til oppskrift , men det er vanlig med 2. Det avhenger av maskeantall og hvor høyt bærestykket skal være. Dette er en enkel å grei måte å felle på, og passformen på plaggene blir veldig god.


Genseren strikkes i Daletta på pinner nummer strikkefastheten er masker på cm. Jenta på skal ha den, og vi målte vidde og lengde på en genser hun har fra før, la til litt på lengden og regnet ut masketall oppe og nede på bol og ermer. Jeg regnet også ut økningen av masker under ermene. Engelsk oppskrift men det takler du vel, spesielt om du velger å følge den, og ikke vrenger og vrir, slik undertegnede har en lei tendens til. Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at dette var en modell som skulle strikkes ovenfra og ned , og oppdaget først da jeg skulle til å legge opp at det var vel ikke akkurat slik den var designet, -he he, -men hva gjør vel det?


Setesdal strikkebok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg