fredag 22. november 2019

Kake toårsdag

Kaken på bildet bærer prinsens navn, og ble skapt av NK Bröd like etter at prinsen kom til verden. Kaken består av browniebunn, vaniljekrem, bjørnebærmousse og marengs. Også storesøster Estelle har en egen kake oppkalt etter seg, forteller Vagle.


Trykk på stjernene for å gi. Barnebursdag – år i dag! Ti timer etter fødselen reiste vi hjem med det lille, etterlengtede vidunderet, og jeg har utallige ganger siden den gang kløpet meg i armen for å være sikker på at dette er virkelig.

Vil veldig gjerne bruke denne kaka i en traktorkake jeg har store planer om å. Har s lyst prve lage en bil- eller traktorkake til torsdag. Lilleturbo blir år i helga, og jeg har tenkt å bake traktorkake (har kjøpt traktorform) til han. Traktor kake , men vil ikke ha marsipan p. Har du oppskrift til krem til de andre fargene? Cupcakes og muffins er alltid populært, og vi har derfor samlet en rekke enkle oppskrifter på ett sted.


La deg inspirere her. Fyllet i kaken min ble ikke helt rett fordelt mellom lagene - men hallo ?

Så hvis du skal prøve å lage den så er tipset her å bruke god tid og fordel likt over det hele. Har vært litt innom keramikk, mye innom gipsfigurer og trolldeig, noe tegning og noe broderi og søm. Jeg liker godt å bruke hendene og skape, og nå kjennes det ut som om jeg har funnet lidenskapen. Kakebakingen startet med min sønns toårsdag , da jeg synes kakebordet var kjedelig, og jeg ønsket at jeg kunne lage kule kaker.


I 1-årsdagen her serverte vi først ordentlig hjemmelaget lapskaus (det var på ettermiddagen en vanlig arbeidsdag, så var noen som kom rett fra jobb. Veldig greit med litt ordentlig mat da!), før det var noen kaker. Dette er oppskrift på enkle lyse muffins som alltid blir saftige og gode.


Av denne oppskriften blir det muffins. Til slutt fikk kaken et skilt på fremsiden med skriften FAR! Velg og vrak blant mengder av oppskrifter, tips og inspirasjon. Har så lyst å prøve å lage en bil- eller traktorkake til toårsdag. Men jeg har jo ikke greie på slikt.


Det er en slik traktorkake på den første linken jeg kunne tenke meg å lage. Noen der har bakt en traktorkake ? Jeg ønsker meg en tråd full av tips til barnebursdag, både når det gjelder mat og dekorering. Vi skal ha toårsdag til helgen med bare noen få gjester, og menyen er så langt slik: Pølser og minipizzaer Fruktspidd Minipavlova (mest for de voksne) En eller annen kake Ønsker meg tips om en god drikke. MINSK (Dagbladet.no): Tore André Flo er lei seg fordi han mister sønnen Johans toårsdag i dag.


Statistrikk innen utgangen av påska.

Samtidig er han stadig mer innbitt på å kjempe seg inn i startelleveren. Jeg bruker hjemmelaget marshmallowfondant over de fleste kaker (fondanten har konsistens som marsipanlokk) , det er fondanten som er den som er mest populær blandt ungene her hos oss. Bruker den også noen ganger som et lite lokk over iskaker. Til voksenkaker bruker jeg gjerne ekstra hvit marsipan, kommer helt an på hva mottaker av kaken ønsker. Siden den gang har det blitt nesten 3blogginnlegg - jevnt fordel mellom sunne og syndige oppskrifter.


I dag er det to år siden jeg postet mitt aller første blogginnlegg på Sunn og syndig! Og noen praktiske tips. Det mest besøkte innlegget for tiden er koking av byggryn, men i dag fortjener vi KAKE !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg