tirsdag 12. november 2019

Pavlova med vaniljekrem det søte liv

Topp den med krem og smak etter ønske. Klassisk vri med bær. Se oppskriften her. Pavlova er en verdenskjent marengskake! Jeg håper du lar deg friste!


Jeg deler jevnlig ut flotte giveaways, så det lønner seg å følge med ! Det søte liv har 300. Denne flotte marengskaken egner seg utmerket til å forberede i dagen i forveien og masse friske bær gir vakker sommerstemning. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg.


Og pavlova i langpanne fylt med deilig vaniljekrem og toppet med friske bær er ypperlig å servere når du venter mange gjester. Denne er enkel å lage og passer til både konfirmasjon, dåp og 17. Alle elsker pavlova ! Med denne oppskriften til comis Emil Thorsvik ved Gastronomisk Institutt i Stavanger kan du velge enten å lage porsjonskaker eller en stor pavlova.


Pavlova med vaniljekrem det søte liv

Sammen med herlig karamellsaus, friske blåbær og myk vaniljekrem har du en fulltreffer på festen, for barn i alle aldre. Dette er en enkel festkake å servere til mange. Innlegg nr 1på bloggen.


Skulle vel egentlig feiret med kake da, men i stedet får du en god oppskrift på vaniljekrem. Mange tror det er vanskelig å lage, og for en del høres det så utenkelig ut å prøve at de blir forbauset når jeg forteller hvor lett deg egentlig er. Mye bedre smaker det også, for denne har ekte vaniljesmak. Her har du en skikkelig flott festkake som garantert vil imponere gjestene dine!


Pavlova med vaniljekrem det søte liv

Kaken består av en mandelkake som fylles med luftig vaniljekrem. Kaken toppes med friske bær som glaseres for å gjøre dem blanke og søte. Hei, kjære bakevenner! Saved from detsoteliv. Denne gang hadde jeg puttet den deilige kokte vaniljekremen i en annen kake.


Derfor sto jeg der med en kartong kremfløte og tenkte – da gjør jeg det enkelt! Sommerlig gjærbakst er noe av det beste som finnes! Og en absolutt favoritt på 17. Uten å ha noen statistikk å slå i bordet med , tipper jeg at det står en pavlova på ihvertfall en tredjedel av kakebordene rundt omkring i det ganske land! Men jeg vil tro det skal gå an.


Pavlova med vaniljekrem det søte liv

Den kan kanskje bli bittelitt kornete etter den er tint igjen, men det skal nok ikke gå ut over smaken uansett. Ser andre som har fryst vaniljekrem (eggekrem tilsatt pisket fløte) og det har gått helt greit. Ha i eddik mens du visper. Bland sukker, maisenna og vaniljesukker, og tilsett det litt etter litt i eggehvitene mens du fortsatt visper. Når massen er blank, smidig og fast har du den over i en sprøytepose og sprøyter ut små.


Denne Pinnen ble oppdaget av eva pettersen. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Vanligvis blir jeg bedt om å lage sjokoladefondant med vaniljeis og bringebærcoulis, men jeg tenkte det ble litt tungt etter en ribbemiddag.


Pavlova med vaniljekrem det søte liv

Når det gjelder pavlovaene, sverger jeg alltid til australske Donna Hay – mathelten min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg