onsdag 26. juli 2017

Forkjølet baby trilletur

Vi Apotek er opptatt av du som kunde skal få gode råd og riktige produkter. Vår kunnskap - din trygghet. Se mer og kjøp her! Gratis frakt fra 6kr. Check out For The Baby.

AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det hjelper meg mye at du sier dette. Jeg utviklet depresjon, selvskading og an. Her er hjelpen du trenger.


Det er ikke moro å være forkjølet , og man synes litt ekstra synd på de aller minste. Plusstid gir deg seks tips som hjelper. Små barn puster mest gjennom nesen, og derfor er det slitsomt for dem å bli forkjølet.


En forkjølelse kan også utvikle seg til ørebetennelse, astma eller falsk krupp.

I og med at vi bor landlig til, så hadde nok jeg personlig tatt en trilletur i frisk luft. Hvis baby ikke har feber og allmenntilstand er ok, så burde det være helt uproblematisk. MEN jeg ville ikke tatt med baby på kjøpesenter eller trillet i byen. Du har nok godt av å komme deg litt ut.


Bare tenk på hvilke ytre faktorer som påvirker baby. Tenk bare hvor slitsomt det er for oss voksne. Det er klart at det er minst like slitsomt for en liten baby. Noen tips til hva du kan gjøre hvis du har en forkjølet baby hjemme.


Tips til forkjølet baby nr 1: Pass på feberen, og få den ned. Barn får mye lettere feber enn hva voksne gjør. Du kan også ta med deg babyen på en trilletur ut i kulda, men pass på at barnet ikke blir liggende overopphetet i vogna. Det anbefales ikke å ta de minste ut når det er kaldere enn ti minusgrader.


Helt små babyer kan også bli forkjølet. Barn som blir ammet er bedre beskyttet mot infeksjoner enn barn som ikke er morsmelkernærte. Men selv om barn som blir ammet er beskyttet av morsmelken, er også immunforsvaret umodent. I tillegg inneholder morsmelken antistoffer kun mot de infeksjonene som mor har hatt.


Derfor er det viktig å holde luftveiene åpne når babyen er forkjølet , sier farmasøyt ved Komplett Apotek, Kari Sivertsen.

Tett nese hos baby - Det er heldigvis ikke så ofte at spedbarn blir forkjølet , men når de blir det er det kanskje særlig nesetettheten som er plagsom. Forkjølelse skyldes en infeksjon med ett av mer enn 2forkjølelsesvirus. Virusene angriper slimhinnene i nese og luftveier. Når du er forkjølet , er luftveiene fulle av virus.


Når du nyser, spres viruset i luften med ørsmå dråper. Andre kan puste inn disse dråpene. Vi har ingen medisiner som kan helbrede en slik infeksjon, og heller ikke vaksiner som kan forebygge disse vanlige infeksjonene.


Derfor må barnet slite med de vanlige symptomene som nedsatt matlyst, slapphet, feber, vondt i kroppen, snørr, sår hals og eventuelt pustevansker de dagene som trengs til infeksjonen er utryddet av de naturlige kroppsfunksjonene. Det kommer kanskje an på når på året barnet ble født, og mor og barns form etter fødselen hvor fort man kommer seg ut på trilletur. Noen velger å trille tur hjem fra barsel, andre venter lenge før de kommer seg ut. Hvordan var det for dere? Hva er max temperaturen dere triller tur med de små i? Lyst å trille tur men lille her er fortsatt litt forskjølet, så holder oss inne noen dager til men når han blir frisk igjen.


Klikket meg akkurat inn på din baby og skulle til å skrive et presis likedan innlegg som du har skrevet. Min datter er uker og veldig forkjølet. Min eldste datter på år har vært syk og smittet henne. Jeg har engstet meg så masse den siste tiden at jeg kjenner jeg har vondt inni kroppen min. Har vært ganger hos legen med den minste.


Vi har stort utvalg av vognposer i alle prisklasser som passer perfekt til enhver trilletur med barnet ditt uansett vær og vind. Norges største baby - og. Barn har ikke ferdig utviklet immunforsvar og blir lettere forkjølet enn voksne.


Små barn mister kroppstemperaturen lettere enn voksne, og de er derfor mer utsatt for forfrysninger og alvorlig nedkjøling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg