torsdag 14. april 2016

Gravid uke 25 trøtt

Svært mange gravide føler seg overmannet av en voldsom trøtthetsfølelse i begynnelsen av svangerskapet. Trøttheten kan gjøre seg gjeldende svært tidlig og virke lammende. Mange tenker ikke på annet enn søvn, og sovner bare de setter seg ned. Spørsmål: hei, jeg er nå kommet inn i uke , og føler meg konstant trøtt og sliten.


Jeg er heller ikke uthvilt når jeg våkner om morgenen. Drøyt halvparten av alle gravide kvinner får i uke vondt i ryggen.

Mange kjenner også halsbrann, bekkenløsning og hemoroider. Når du er gravid i uke er det på tide å finne ut hvordan du vil føde. Symptomer kjenner du som regel ikke før i uke 4. I uke er mensen forsinket med én uke. Kunne sove timer midt på dagen, og allikevel være slapp og søvnig.


Det ga seg litt etterhvert, og nå i uke er det som vanlig, dvs trenger mer søvn enn ellers, men er opplagt om dagen ihvertfall. Gravid i uke – Din kropp. Du er gravid i uke og har nå bare uker igjen.

Mange av de graviditetssymptomene som er vanlige under den første tiden kommer nå tilbake. Det avtok rundt uke 12. Jeg var kjmpe trøtt fra uker.


Tror ikke jeg kunne holdt ut en dag uten å sove 1-timer på sofaen etter jobb de første ukene. Det går nok snart over skal du se. Nå er det kanskje tid for en ny svangerskapskontroll. Til svangerskapskonsultasjonen tar du med deg helsekortet du fikk ved din første konsultasjon og en urinprøve.


Uke trøtt hele tiden. Hei jeg er gravid i uke nå og er så trett hele tiden, jeg vil bare sove. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Det blir jo det samme som når man er uke pluss dag inn i et nytt år, da er man i uke ikke i uke 1. På torsdag var jeg fullgåtte uker, dvs. Halvgått svangerskap. Døgnrytmen er fortsatt langt unna.


Den lille veier ca. Nå får fosteret søvnfaser.

Det sover like mye som en nyfødt. Nå kjenner mange ett eller flere symptomer på at man er gravid. Magen vokser, selv om fosteret ikke vokser fullt så fort lenger. Det er vanlig å være trøtt , kvalm og kjenne seg oppblåst. Underhudsfettet og tenner utvikles.


Sure oppstøt er en vanlig plage nå. Svangerskap og fødsel er en helt ny situasjon, der man ikke lenger har kontroll over hva som skjer med kropp og sjel, sier hun. Kosthol og hva som kan spises og ikke i svangerskapet, er det legen får flest spørsmål om. Noen opplever at kvalmen kommer for fullt denne uka, mens andre føler seg så trøtte at de vil legge seg rett etter jobb.


Mine første symptom var uteblivende mens og ømme bryster. Jeg følte ikke at jeg ble trøtt før etter ca uker (har veldig regelmessig mens så jeg visste at jeg var gravid i 5. uke ). Men jeg hadde nettopp kommet tilbake fra en lang reise gjennom flere tidssoner så jeg var rimelig trøtt pga det de første ukene. Tid for en snack Barnet spiser når du spiser, så tenk på hva og hvor ofte du spiser.


Lavt blodsukker kan gjøre deg svimmel, skjelven og trøtt , så spis små måltider ofte for å jevne ut tingene. Dermed heller ingen menstruasjoner. Din morgentemperatur er steget til ca. Du er kanskje mer trøtt enn vanlig, og kan også ha hodepine.


Jeg har vært anti-sykemelding hele veien, mens legen min er av typen bra du står i det, men du skal ikke trenge å slite deg i hjel og husk at det er et liv etter jobb osv osv. De siste ukene har jeg jobbet og synes det har fungert godt. Men nå som jeg er langt på vei begynner det å bli tu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg