onsdag 20. april 2016

Menstruasjon luft i magen

Oppblåst mage og vondt i magen er en vanlig plage ved menstruasjon. Les om hyllebær og Ian F. Luft i magen og diaré ved mensen er plagsomt, men ufarlig. Det er imidlertid mulig å få bukt med plagene.


Jeg har et plagsomt problem som jeg har slitt med lenge (mange år). Ca en uke før mensen blir magen og tarmene fulle av luft , noe som er både pinelig og svært smertefult.

I denne perioden er også magen litt løsere enn vanlig. Ved forstoppelse eller hvis man selv hindrer kroppen å kvitte seg med luften , kan man få luftsmerter og knip eller en følelse av å være oppblåst i magen. Jeg har hatt enormt med luft i magen i de siste ukene, og de lukter veldig.


Jeg har mye vondt i magen og bekymrer meg litt ekstra nå. Jeg lurer på noen ting angående trening og luft i magen. Jeg sliter med luft i magen , har dere noen tips?


Må man kaste opp for å ha glutenallergi? Har luft i magen hele tiden! Har mye smerter og luft i magen.

Like før forventet menstruasjon. Dysmenoré, endometriose. Uteblitt eller redusert menstruasjon siste 1–ganger. Ektopisk svangerskap, eventuelt med ruptur (5.–9. uke) eller påbegynt tidligabort.


Gastroenteritt eller inflammatorisk tarmsykdom. Manglende luft - og fecesavgang. Plages du med luft i magen ? Her har vi fått sendt inn et tips som kan være til hjelp hvis du føler. Vanlige bivirkninger er urolig mage , eventuelt halsbrann.


Andre legemidler du kan prøve er paracetamol og asprin, men disse har ofte ikke like god virkning som NSAIDs. Asprin kan gi bivirkninger som urolig mage , og paracetamol kan ødelegge leveren hvis du tar høyere doser enn beskrevet på pakningsvedlegget. Mange opplever bedring av p-piller. Har prøvd å ikke spise sukker produkter, drikker ikke kulsyreholdig drikke og legge merke til når jeg får luft i magen , men finner ikke noe mønster. Har du noen tips til hva som kan være grunnen?


Eventuelt er det noe jeg nå som en kriseløsning kan spise for å dempe lukten. Skarpe, trykkende smerter eller kramper i magen. Disse smertene kan opptre hvor som helst i magen , og de kan raskt endre lokalisasjon.


Du kan også oppleve press i magen.

Noen ganger kan smerten bli så intens at det føles som om noe er alvorlig galt. Har veldig stor produksjon av tarmgass som er veldig sjenerende. Jeg kan plutselig måtte på do, og da må jeg bare springe og håpe på et toalett i nærheten. Kan gå på toalettet fem ganger i løpet av en arbeidsdag, men det eneste som kommer er en ert og masse luft.


Hvor mye luft i magen er normalt? Dette inntas på samme måte som potetvannet. Kamille-te skal være en mil men virksom kur. Drikk en stor kopp mellom måltidene, fire ganger daglig, i minst tre uker.


Gjennomsnittlig produseres to deciliter gass i døgnet, men hos enkelte kan det bli opptil ti ganger mer. Jeg slet mye med ballongmage før og måtte alltid stesse med hva jeg skulle ha på meg for å skjule det. I tillegg er det jo vondt og du føler deg ganske usexy. I dag blir jeg så og si aldri oppblåst lenger og det er så deilig! Smertefull menstruasjon er ganske vanlig i tiden etter puberteten.


Noen kjenner kun svake smerter i mage eller rygg rett før- eller samtidig med at mensen starter, mens andre er helt satt ut av sterke smerter, kvalme, oppblåsthet og slitenhet i flere dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg