fredag 29. april 2016

Babysokker som ikke faller av

På nett og i butikk. Se vårt utvalg og kjøp her! Velkommen til Nøstebarn. Vi har sokker for alle barn. Fri frakt når du kjøper for 5kr - Kjøp i dag!

Jeg kom over dette mønsteret på små babysokker som visstnok ikke faller av (derav tittelen sprelletøfler), og når så en av kollegaene til mannen nå har fått ei lita jente måtte jeg forsøke. Mønsteret fant jeg her, og sokkene er strikket på to pinner, mm, for så å sys sammen bak. Jeg har brukt hvitt Mor Aase Baby-garn. Og jammen meg var det ikke mer garn igjen. Da ble det sokker også, Madam Møllers, ettersom de visstnok har den etterlengtede egenskapen at de faktisk sitter på foten og ikke faller av.


Faktisk ble det et bittelite nøste igjen, og det er så lite at jeg vurderer å gi det til familiens katt. Her skal ingen føle seg glemt.

Babyer blir lett kalde på tær og fingre og det er viktig med noen gode sokker som ikke faller av. Det kan være litt utfordrende å finne og forskjellig fasong på babyer gjør at du trolig må prøve deg litt frem. Babysokker fra MP får veldig gode tilbakemeldinger for å sitte godt og har et design som gjør de veldig populære.


Jeg ville ha de litt mer feminine og fikk min mor til å hekle to små blomster som jeg sydde på. Hekling står på listen over ting jeg skal lære meg, men nå er altså strikking i fokus. Sokkene skal i følge hun som har oppskriften faktisk sitte på foten og ikke falle av slik som sokker pleier å gjøre på små babyer. Nå er det printet ut på papir og jeg er klar for å strikke litt babysokker ;).


Jeg er litt nybegynner når det gjelder strikking , så denne oppskriften. Nydelig og praktiske sokker til minstemann. Bonus: De faller ikke så lett av. Basert på en gammel strikkeoppskrift fra Nordfjord. Oppskrift – strikkede babysokker.


Forfatteren har lett frem strømper fra fordums tid som fortsatt finnes – både i museenes samlinger og i privat eie. Noen av strømpene er raske å strikke, andre krever tid og tålmodighet. Forfatterens mål har ikke vært å kopiere tekstilene hundre prosent, selv om de fleste strømpene er inspirert av gammelt materiale.

Når man strikker gave til en liten baby, er det hyggelig å lage noe som de ikke vokser ut av med en gang. Mange babysokker er veldig skjønne å se på, men ikke så praktiske i bruk. Spiralsokker uten hæl er supre for små føtter, de former seg etter fotens størrelse etter hvert som den vokser, og sitter godt fast på sprellende. Kjempefine babysokker og jeg er helt enig, de er veldig fin fasong på og sitter godt på foten. Fin måte å få brukt litt av det tynne restegarnet på, for det går ikke så mange gram i hvert par.


Enkle å strikke er de også. Håper du får en kjempefin dag i vårsola! Kanskje dumt spørsmål, men er ikke så veldig dreven så klarer ikke å se for meg hvordan det skal være fra punkt 7. Så starter avfelling under foten.


Strikk over de midterste maskene, men på slutten av hver omgang, strikkes den 10ende masken sammen med neste maske på pinnen. Jeg strikker såpass løst at det er veldig elastisk, og man kan fint ta selve foten bare rettstrikk, ikke rett og vrang. Strikker man bare rettstrikk blir foten bredere, og det kan i en del tilfeller være greit å felle av 2-masker mer etter hælen.


Hvordan strikke sokker til barn. Varme og vindtette plagg i fleece. Klær som gjør hverdagen enklere. Komfortable babytøfler for babyer og små barn. Borrelås er tilgjengelig som tetting rundt ankelen, noe som betyr at det ikke faller av.


Har en innvendig microfleece fôr som holder foten varm. Svarte er ikke svarte nei, hadde det vært så enkelt. Jeg mistenker et stort lager av sokker under senga vår eller under badekaret (altså steder vi ikke er så ofte) for det kan seriøst ikke bli borte så mange sokker, egentlig. Noe av problemet er jo også at jeg aldri er ajour med klesvasken.


De lette, varme sokkene sitter godt på foten uten å falle av , til glede for både babyen og foreldrene. Et raskt og morsomt prosjekt, perfekt som gave til en ny baby. Kan de brettes opp og ned etter behov, noe som gjr at de sitter godt p foten.


Alle kan f frikort, det er ikke avhengig av alder. Gravid - de frste tegnene - De frste ukene av svangerskapet er for mange en spennende, men ogs litt. Ha samleie dagene fr og ved egglsningstidspunkt.


Her er oppskrifter og tips om aktiviteter. Hjernehinnebetennelse (meningitt) kan forrsakes av bde bakterier og virus, men infeksjoner som skyldes virus er som regel ikke s. En fordel med å ha venninner som har småbarn er at man kan strikke sånne søte små ting man ellers ikke har så mye bruk for selv. Siden min venninne nå i går fikk ei lita jente var det ekstra koselig å kunne sende av gårde et par av disse som en overraskelse i posten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg