fredag 15. april 2016

Jobbintervju sykehjem

Syv typiske spørsmål for jobbintervjuer. Og svar på hva arbeidsgiver ønsker å ut av kandidatene når de stiller dem. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter. Er du innkalt til jobbintervju , har du kommet et stort skritt nærmere jobben.


Jobbintervju sykehjem

Men intervjuet har både mange muligheter til å imponere og en del fallgruber. Jobbintervju kommer i mange varianter, og det svært viktig å stille forberedt. Vi gir deg alt du trenger å vite, før, under og etter jobbintervjuet.


Her er noen råd for å fylle de pinlige pausene. Derfor kommer du aldri lengre enn til intervjuet Hvis du har vært på flere jobbintervjuer uten å få napp, er det da deg det er noe galt med? Har vært sykepleier i ti år, men har aldri vært på intervju. Har fått alle jobber bare verd stikke innom steder og snakke med avdelingsleder.


Skal på to intervjuer i neste uke, er dritnervøs. Hva kan jeg forvente å bli spurt om? Dette er en klassisk åpning av et jobbintervju , og det må ikke ende i en lang tale fra deg. Bruk bare et par minutter på å svare, og nevn kort utdannelse, karrière og siste erfaring i karrièren din. Dette må DU spørre om når du er på intervju.


De fleste tenker nok grundig over hva de skal svare på jobbintervju. Færre vet hvilke spørsmål de selv bør stille. Hva slags type folk vil du anbefale denne jobben for? Du må både være god både på å samarbeide og kunne jobbe selvstendig. Jobber du i hjemmetjenesten må du kunne ta selvstendige avgjørelser.


Jeg anbefaler alle som skal på jobbintervju å skrive ned så mange spørsmål man kan i forkant av intervjuet. Dette bør være en naturlig del av forberedelsene til et intervju, sier karriererådgiver Mette Ljungquist Marstrander hos Karrierehuset til Kvinneguiden. Når du stiller spørsmål til arbeidsgivere bør du få de til å være så konkrete som mulig. Da er det lettere å bedømme om det er bare store ord eller om de har noe tilby. Det gjelder ikke bare jobbintervju , men også når du treffer ansatte fra bedriften på presentasjoner og karrieremesser.


Jeg har veldg lyst å begynne å jobbe innenfor helsesektoren, da gjerne på gamlehjem eller sykehjem. Jeg begynner på sykepleierstudiet til neste år og kan tenke meg det er greit å ha en slik jobb før det, og kanskje under studiet og. Jeg intr meg veldig for å ta vare på andre mennesker og å v. Jeg satt selv på jobbintervju og argumenterte for at mine ni år bak kassa på Narvesen var høyrelevante for en hverdag i revisjon.


Det handler bare om å rettferdiggjøre at man bruker plass på å skrive det. Fantastisk guide til å skrive en knall arbeidssøknad. Jeg kjenner meg så godt igjen i de standardavsnittene du har i hver enkelt del, jeg har skrevet slike fraser nesten ordrett slik du gjengir dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg