fredag 20. januar 2017

Reise alene 17 år

Se våre gode vinter tilbud og bestill billett her! Drømmer du om å reise til et eksotisk sted – vi hjelper deg finne det beste reisemålet! Våre dyktige reisekonsulenter hjelper deg med å realisere reisedrømmen din!


Uansett hva slags ferie du ønsker deg, finner du den hos Ving Norge AS! Selv har jeg vært der tre ganger før, så jeg er ganske kjent i området der vi skal.

Foreldrene våre syns det er greit at vi reiser. Kan ungdom reise alene ? Tjenesten for barn som reiser alene er kun tilgjengelig hvis barnet reiser med en vanlig billett. Visse land krever skriftlig samtykke fra en forelder eller verge for barn på 12–år som reiser alene uten assistanse. Oslo og skal besøke faren min som bor i Stavanger. Stavanger helt alene , og tenker dermed å ta Norwegian siden det er da jeg kan reise alene.


Man må ha fylt år for å kunne regnes som voksen.

Hvis dere velger ikke å reservere denne tjenesten for barnet, vil det reise på egen hånd. Widerøe tilbyr assistanse til barn i alderen til og med år som skal reise alene. Produktet er også tilgjengelig på kombinasjonsflyvninger med Widerøe og SAS. Av sikkerhetshensyn er det begrenset med plasser for barn som reiser alene (UM) per flyvning. Barn under år må reise sammen med en person som er minst år.


Mer informasjon På mange av våre reisemål tilbyr vi utflukter, noe som er en hyggelig aktivitet hvis du reiser alene , og hvis du trenger en avveksling fra solsengen. Et populært alternativ til å reise alene er å bli med på en treningsreise – på den måten kan du kombinere herlig alenetid med trening og hyggelig selskap. For barn 6–år kreves en bekreftelse for å reise uten foresatte. Fyll ut vedlagt skjema og send det til TUI. For barn som skal reise uten voksne finnes det flyselskapet som ikke tar imot uledsagede barn, noen tar også et tilleggsgebyr for denne tjenesten.


Barn over år kan reise på ungdomsbillett. Er barnet ditt år eller eldre og føler seg trygg på å reise alene , er det beste alternativet å bestille en ungdomsbillett, som stort sett alltid vil være et rimeligere alternativ. Disse billettene er. Generelt gjelder det at barn må være minst fem år for å få reise på egen hånd.


For barn mellom fem og elleve år tilbyr de fleste flyselskap assistanseservice (UM). Ingen under år bør reise alene.

Det er forskjell på om en stor vennegjeng skal til Magaluf eller Ibiza, enn om to fornuftige venninner på år reiser til et roligere sted. Sammenlign reiser og restplasser på Travelmarket og reis billig. Her har vi samlet våre beste tilbud for deg som reiser alene med et barn. Reis alene med barn.


Ikke alle familier er like,. SAS tilbyr en tjeneste for barn i alderen 5– år som reiser alene på innenlandsflygninger og for barn på opptil år på alle andre flygninger. Jeg ville ikke latt min 16- år gamle datter reise alene i to uker, og det er mest fordi jeg husker meg selv i den alderen (ikke sååå lenge siden). Jeg var snill, ansvarlig og fant ikke på noe tull, men jeg hadde fryktelig lyst til å gjøre det! Og jeg fant jo på litt tull når vi var på klassetur i utlandet.


Som foresatt regnes voksen person over år som reiser i foreldres ste og som påtar seg ansvaret for person(er) under aldersgrensen. Foresatt må være registrert på samme bestilling som personer under aldersgrensen. Egne regler for grupper.


Unntak for reiser med års aldersgrense: Foresatt for barn under år må være fylt år. Må jeg ha med noe underskrift fra foreldre på flyplassen om at jeg får lov å reise utenlands? Organisert tur alene.


Mange reiseselskaper har spesialtibud til folk som liker å reise alene og møte andre i liknende situasjon. Her er noen reisetips for deg som er singel, men som ikke vil føle deg ensom på reisen. Køben uten kjæreste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg