torsdag 19. januar 2017

Til minne om hunden

Assosiativ hukommelse gjør at hunder kan huske en form for minner, men ikke helt som mennesker kan. Hunder oppfatter nåtiden, men kan ikke huske tilbake i tid. Når en hund kan huske minner, husker den det ikke konkret. Det er mer som et minne om en følelse.


Jeg vil aldri glemme Bonnie. En hund som var så lydig at hun kunne være løs hvor som helst.

Som ikke en eneste gang kom i konflikt med andre, verken hunder , mennesker eller andre dyr. En harmonisk og fredelig hund. For meg og familien har hun alltid vært hunden med stor H. Vi lyser fred over hennes minne. Jeg har lenge sakt til meg selv at jeg skal avslutte denne brukeren på hunden. Minnesteiner til kjæledyr.


En lykkelig hund som elsker å skli på glatt is, tar fart og seiler bortover samtidig som han ser seg henrykt rundt for å se om han har tilskuere. Alle årstider har sine minner.

Du var en lykkelig hund. Husker frste dagen som om det var igr. Vi dro til østfold for å hente Largo. Tok en tur innom sverige først :P Når vi kommer frem, møter vi to stykker fra NSPCA, som har ansvar for omplasseringen av Largo. De kjører foran oss, frem til plassen hvor eieren til Largo bor.


Han kan ikke ha hund lenger, da han skal på avvenning. Men husk at det gudsbildet har blitt forkynt i veldig mange år (enda et bevis på at vi tror på det vi har lært), og at det skal mye til for å snu om på et slikt gudsbilde og se hva bibelen egentlig sier, dersom en har trusselen om helvete hengende over hodet. Vi skal ha om dikt i norsken fremover, og i disse timene skal vi lese opp hvert vårt dikt i klassen.


Jeg har lyst til å lese et dikt om hund , og lurer derfor på om noen her har noen fine dikt om hund på lager? Jeg liker veldig godt dette, kan godt være det blir dette jeg leser opp, men vil gjerne. Gunnstein fikk med seg liket av broren og satte til havs. Tore Hund tok alt godset på det etterlatte skipet og senket det i havet med stein.


Dette er ikke den offisielle nettsiden til DNÅ. På motsatt side av dammen for meg var Ninja, jeg ropte på henne, men istedenfor å komme til meg, løp hun i full fart bort, nedover mot Hoff. Rask og lett til bens, ikke gammel og usikker som hun var blitt. Jeg fortalte en venninne, den samme som passet henne før hun gikk bort, om drømmen som jeg syntes var så merkelig. Verdens besteste bestevenn og soulmate.


Til minne om border collien min Ronja.

Fargesynet er imidlertid dårligere utviklet enn hos mennesker, og man vet fortsatt ikke særlig mye om fargesynet hos hunder. Hunder har imidlertid kun to typer tapceller, i motsetning til mennesket som har tre. Man kan derfor tenke seg at hundens fargesyn kan minne om en fargeblinds (rød-grønn) fargesyn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg