torsdag 13. oktober 2016

Nydelig krydderkake

Nydelig krydderkake i langpanne med ostekrem, også kalt kanelkake. Kefir gjør kaken ekstra saftig. Utrolig saftig og god kake med mye smak. En grei kake å ta med på tur eller på hytten.


Kilde: Ellen-Christine Lendengen.

Med surmelk og appelsin. Jeg elsker krydderkaker. Prestegårdens krydderkake er en gammeldags og smakfull krydderkake som kjennetegnes av at kakedeigen inneholder rømme. Hopp til hovedinnhold.


Det søte liv Livet. Krydderkake i langpanne er en enkel, holdbar og veldig god langpannekake! Når jeg lager kaker så lager jeg kun fra det søte liv. Den er helt nydelig.

Enkel oppskrift på krydderkake i langpannekake som smaker av deilig krydder, og holder seg saftig lenge. Perfekt når du skal servere kake til mange. Får du til det, er det lite som smaker bedre.


Trenger du en langpannekake til dugnaden, skoleavslutningen, barneselskapet, eller har du bare lyst på noe godt til kaffen? Her har vi i samlet gode og saftige varianter av klassiske langpannekaker. Bakte denne i dag, er akkurat ferdig med det første kakestykket. I kveld er jeg tilbake her på bloggen med en vri på Proteinrundstykker, som er kjempegode og lettlagde Havrerundstykker med cottage cheese (og egg).


OPPSKRIFT NYDELIG KRYDDERKAKE : DU TRE. Nydelig langpannekake til jul med kanel og sjokoladeglasur! I denne oppskriften bruker vi kefir. De som sier at krydderkake må ha egg, har endret mening etter å ha smakt denne.


Også er den så enkel og rask å bake – fra jeg begynner til den er ute av ovnen tar det knapt en time! Handle matvarer på nett og få MENY-kvaliteten, det store utvalget og alle tilbudene levert rett hjem! Få ting gir så god og lun stemning i hjemmet som lukten av nystekt krydderkake ! Glasuren smaker sjokolade og kaffe, og er usedvanlig god i kombinasjon med kryddersmaken på kaken! Eller hva med en nydelig epleterte til kaffen?


Har du dadler og valnøtter i skapet har du en fantastisk lettvindt og utrolig næringsrik kakebunn på 1-2-3.

Bunnen serveres saftig og rå, slik at alle de sunne omega-fettsyrene og all antioksidantkraft er vel bevart. Oppskrift på nydelig epleterte finner du her. Kakebaking er en nydelig høstaktivitet, og da er det helt på sin plass med noen skikkelige klassikere.


Bare tanken på saftig hjemmebakst setter hele sanseorganet i sving. Stemningen, hyggen og forventningene stiger i takt med den uimotståelige duften av en kake i ovnen. Faktisk en av mine absolutte favorittkaker.


Neste gang vil jeg også prøve å bytte ut vaniljedessert med sjokoladedessert og lage en sjokoladevariant av denne. Konsistensen er virkelig helt nydelig ! En nydelig frisk kake toppet med syrlig ostekrem. Oppå deigen legger man bær etter ønske, og de kan enten være friske eller frosne, så dette er en kake man kan lage hele året. Kaken er spesielt nydelig servert sammen med is eller vaniljesaus. Saftig og nydelig sjokoladekake.


Wenche laget selvfølgelig også en glutenfri variant. Mine beste kaker. Nedenfor har jeg samlet de beste kakene som jeg har publisert på bloggen (i uprioritert rekkefølge).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg