torsdag 6. oktober 2016

Utsette mensen hormonspiral

Les mer om det her! Humørsvingninger og mensensmerter? Lær om din første mensen her! Finn informasjon her! Få oversikt over din menssyklus.

Lær deg mer om mens og din syklus. Hormonspiral kan settes inn når som helst i menstruasjonscyklus, også nå, men jeg er usikker på om den vil gi deg fravær av mens allerede om en måned. Jeg har en hormonspiral som heter Kyleena.


Jeg skal på ferie den uken jeg får mensen , og for å ikke få ferien ødelagt så lurte jeg på om det finnes noen medikamenter for å utsette menstruasjonen når man går på hormonspiral ? SVAR: Hei jente år Så fint at du velger hormonspiral som er et svært sikkert prevensjonsmiddel. Har nesten ikke hatt menstruasjon på de årene (har kanskje kommet en liten blødning nå og da). Nå har jeg hatt mensen regelmessig hver måned siden november.

Er ikke så mye,men kommer litt i truseinnlegg og mest på papiret når jeg tørker meg. Jeg skal på reise til svalbard om ukes tid og vil gjerne sleppe å ha mensen den uken, og vil derfor kombinere disse for å unngå mensen disse dagene. Hvis du har tatt ut en hormonspiral vil det ofte komme en blødning etter noen dager. Mensen etter hormonspiral.


Etter en måneds tid er blødningene tilbake til det vanlige, opplyser Moen. Hvor lang tid tar det å få tilbake mensen etter at du har født et barn? Den skal man ta dager før mens , stk for dagen.


Da jeg var i syden sist hadde jeg ikke mer enn visshet om når mensen kom, jeg startet derfor med pillene med god margin for å ungå mensen i syden. Det er en pille som heter Primolut. Dersom du ikke bruker noen av de over nevnte prevensjonsmidlene fra før, men vet i god tid at du ønsker å utsette menstruasjon, kan du for eksempel begynne å bruke monofasiske p-piller en til to måneder før du ønsker å utsette menstruasjon. Disse bruker du som beskrevet over, og du slutter når du ønsker det. Hormonspiral har også blitt brukt til behandling av kraftige menstruasjoner som kan komme i forbindelse med overgangsalderen.


Hormonspiral beskytter mot kreft Skabb stammer fra det latinske ordet scabere som betyr å rive. Hei, Kvinne på 29år, aldri vært gravid. Gått på yasmin p-piller fra jeg var år frem til 27år.


De siste årene med p-piller fungerte det ikke utsette menstrausjon-fikk mellomblødninger.

Hadde litt uregelmessige blødninger første to mnd. Jeg forstår at du ønsker å utsette mensen om du skal på en ferietur til Svalbard. Men jeg er litt usikker på om du klarer å utsette mensen ved bruk av Cerazette når du har sa. Hormonspiral (eller gestagenspiral) settes inn i livmoren og inneholder små mengder av gestagenet levonorgestrel.


Hormonet er innbakt i spiralen og påvirker miljøet lokalt i livmoren, samtidig som det skjer kontinuerlig opptak av hormonet i blodsirkulasjonen gjennom livmorslimhinnen. Men leser på nett at det faktisk kun er som mister mensen ved bruk av hormonspiral. I tillegg har jeg et par. Jeg satte inn hormonspiralen i oktober og har ikke mistet mensen enda ihvertfall. Det reseptbelagte medikamentet Primolut kan brukes for å utsette mensen.


Det virker ikke som prevensjon, og det er viktig at det tas i nøye samsvar med bruksanvisningen. Ved reseptbelagte medisiner for å utsette mensen skal det normalt startes på tre dager før forventet menstruasjon. Sv: Hormonspiral - når fikk du mensen igjen etter prev. Takk for svar unpi!


Greit å ha andres erfaringer å sammenligne med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg