onsdag 6. desember 2017

Dåp blogg

Da har jeg endelig fått invitasjonene til dåpen på plass. Tradisjonelt er det jo veldig vanlig med dåp. Så jeg tenkte å skrive litt om forskjellen fra dåp til barnevelsignelse, og hvorfor vi har valgt å velsigne Miriam.


Vi går i en pinsemenighet, og der har vi voksendåp (ikke barnedåp). Men jeg syntes det er såååå hyggelig, at det ble brått med i overskriften.

GRATULERE så mye kjære Helga og Ole Gunnar! Med både et nydelig dåpsbarn og forlovelse! Jeg har fire barn som betyr alt for meg. Her finner våre beste oppskrifter, trinn for trinn og masse bilder av kaker vi har laget.


Perfekt til dåp , konfirmasjon, bryllup, jubileum og bursdag – kjempespennende! Julemat - Helt Enkelt. Dette er boken Ida har gledet seg aller mest til å lage, en bok med hennes favorittjulemat.


Her ivaretar Ida julehøytidens mattradisjoner, men tenker også nytt, alt blir gjort med hennes egen vri.

All bruk av bilder, tekst, lydfiler eller video fra bloggen må avtales med eieren av bloggen. Egmont Publishing AS. I fjor en gang, under et møte med Plan, fikk jeg tilbud om å reise å besøke fadderbarnet vårt i Rwanda. Vi skulle få møte henne, familien, besøke landsbyen deres og få muligheten til å se hvordan Plan jobber. Den første økten får du her på bloggen eller du kan sjekke ut videoen HER – og de resterende vil komme hver dag fremover.


Derfor ville jeg ha dåp når hun hadde dåpsgudstjeneste. Hun er så grei og la opp gudstjenester til at det var barn med siden det var dåp. Vi var jo litt uheldige med været når vi skulle ha dåp.


Det kom snø flere dager før dåpen og Ole måtte ut for å måke titt og ofte. Dåpen er vel gjennomført og ble en fin dag. Etter en hektisk helg med pynting, matlaging og baking var vi temmelig slitne på lørdagskveld , det skal jeg ikke legge skjul på. Innlegg om Dåp skrevet av esalen. Det er en stund siden jeg har vært på Gudstjeneste nå.


Mitt inntrykk var at det var mye nytt, liturgien var ikke som jeg husker den, og det var ikke bare det at tekstene her var på nynorsk og kanskje nyoversatt, det var valgt helt andre, eller til og med skrevet nye. Slik lager du invitasjoner til dåp. Du trenger ikke være designer for lage søte, fine, vakre, morsomme eller unike invitasjoner og dåpskort.


Finn frem babybilder, last opp til fotoknudsen.

Med noen få tastetrykk har du laget en personlig invitasjon som det er ekstra stas å sende ut. Dåpsgaver som garantert faller i smak og som blir et minne for livet. Gratis frakt - Vi sender innen timer, eller hent i butikk.


Sprell har klassiske dåpsgaver - Mye fint og stort utvalg - Kjøp her! Frakt kun 5- Gratis innpakning. Dåp Oppskrift på heklet dåpskjole.


MATERIALER: Maxi heklegarn (1 mercerisert bomull), nøster à 1g. Hvor ble det av sommeren? Det er jo naturligvis sånn det skal være, men jeg har ikke fått badet engang! Det må jeg få gjort noe med.


Bak aksjonen står Den norske kirkes menigheter i Fredrikstad. Målet er å få flere til velge dåp - uansett alder. På denne bloggen skal vi skrive om store og små, om dåp og valg, tro og tvil, og tradisjoner og verdier. Alt i alt var det en utrolig fin dåp. Emil var så snill gjennom hele dagen.


Sov gjennom gudstjenesten, våknet litt i det han ble døpt da. Det var hele stykker som ble døpt i Molde domkirke den april, det var en fin gudstjenste med dåps preken og salmer. Hos Bjørklund finner du dåpsgave til barnedåp og navnedag.


Vi har et stort utvalg dåpsgaver i forskjellige prisklasser som passer både gutter og jenter. Gå inn på våre nettsider eller besøk en av våre mange butikker og kjøp din dåpsgave i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg