tirsdag 26. desember 2017

Kald klubbmat

Kald klubbmat

Her ligger det oppskrifter på lunsjretter, middager og desserter som passer perfekt til klubbmat. Her gir jeg deg fem ulike forslag til kald mat som egner seg godt, enten det er klubbkveld eller vennefest. Klubbmat pastasalat I går kveld var det min tur til å ha klubb, eller forening som vi kaller det. Her finner du de beste oppskriftene på hjemmelaget iskrem, alt fra pinneis laget med juice, saftis, yoghurtis og semifreddo til hjemmelaget vaniljeis. Is smaker like godt på en varm sommerdag som til dessert en kald vinterkveld.


Jeg halverte porsjonen i boken, men jeg gir deg den hele her nå. Skal ha klubb (med vin!!!) på fredag, og har egentlig et litt for stramt program den dagen. Blir litt stresset av tanken, men ting hadde gått litt bedre om jeg kunne laget det meste klart på torsdag.


Men hva skal jeg lage? Innlegg om klubbmat skrevet av fruhaaland. Med det mener jeg, de som ikke driver med tapas, sushi eller sashimi og den slags nymotens greier. Stek den på forhånd og server den enten kald eller varm den opp igjen i ovnen før servering.


Lammestek med persille- og hvitløkspesto Er du ambisiøs (og det er ålright vær) kan du grille lammesteken ute mens du prater med gjestene. MATGLEDE on TRINES MATBLOGG… Kombinasjonen grønn curry, kokosmelk og torsk er nydelig! Torsken har her også fått selskap av brokkolini og vårløk, men du kan benytte det du har tilgjengelig (se tips nederst). Enkelt å lage ferdig og kan serveres varm eller kald.


Kanskje med en god urtedressing. Prøv for eksempel oppskriften på sopp-pai eller grønnsakpai under oppskrifter her på siden. Takk for at du besøker sidene mine.


Vil jo gjerne variere litt, ikke servere det som har blitt servert i d. Jeg er glad i mat, #128521; både å lage den og spise den. Jeg har mange interesser som du vil se her, bl. Jeg skal ha klubb neste uke, men har ikke anelse på hva jeg skal lage!


Tenkte jeg skulle dele gårsdagens klubbmat med dere:) Kjempegodt og enkelt! Jeg lagde en pastasalat med alt mulig godt som jeg fant på matbloggen Mmm Malenesmaktmat. Til min lykke skulle den være best om du lagde den dagen før. Denne biffsalaten serveres kald og den er rik på deilige smaker. Husk at den inneholder peanøtter, så det kan være lurt å sette den for seg selv eller hoppe over hele retten om det kommer noen med kraftig allergi.


Saltbakte amandinepoteter Saltbakte poteter kan serveres kalde, så de kan lages klare dagen i forveien. Vennligst la dette feltet stå tomt. Få nyheter og oppskrifter rett i innboksen din! Meld deg på nyhetsbrevet her!


Ditt navn og e-post vil aldri bli publisert eller delt med andre. Det er klart eg kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg