fredag 16. mars 2018

Løs mage mensen

Hver gang jeg har mensen (og en dag før den kommer) får jeg veldig løs og urolig mage. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? Stort sett er ikke dette et stort problem, men jeg synes det er veldig ubehagelig i. Bakteriene lager gasser mens de spiser, og gassene må finne veien ut av kroppen.


Det fører da til vondt i magen, oppblåsthet og ofte diaré og løs mage i en periode fra omtrent minutter til to timer etter måltidet, sier han. Barnet mitt har løs mage. Kan jeg gjøre noe med det? I de fleste tilfellene er løs mage eller diare en tilstand som varer en stund og så går over igjen av seg selv.


Før du forsøker å gjøre noe med det, må vi finne ut av hva det kan skyldes. Hva kan være grunnen til at jeg får løs mage hver gang jeg har mensen , også de gangene det ikke har vært eggløsning? Spiser det samme som ellers Anonymkode:. Løs eller hard mage ? Her kommer noen tips til bedre magehelse.


Mylan Healthcare Norge AS har eiendomsretten og opphavsretten til alt innhold på Mageguiden. Hvis du er plaget med langvarig diaré eller løs mage , bør du kontakte lege etter dager, råder professor Trygve Hausken. Hausken er overlege ved Gastroseksjonen og Nasjonal Kompetansetjeneste for Funksjonelle Mage -tarmsykdommer. Takk for svar, jeg har så og si aldri mageproblemer.


Hverken treg eller løs mage , men ved mensen er det fryktelig ubehagelig ja. Merker at jeg må drikke mye vann, for jeg kjenner at jeg blir veldig slapp og noe dehydrert. Magnesium skal jeg teste ut, for dette er veldig irriterende. Litt løs mage hos små barn er ikke uvanlig, og det er normalt ikke nødvendig å holde barnet hjemme fra barnehagen. På fagspråket heter menstruasjonssmerter dysmenoré.


En del jenter har store magesmerter eller kjenner seg trøtte og slitne under mensens første dager. Noen kan føle seg oppblåste og ha løs mage , eller være kvalme, mens andre kan føle at de ikke yter like bra som ellers i for eksempel idrett. Andre har ikke plager i det hele tatt. Jeg er vært utrolig løs i magen de siste dagene, ikke akkurat diarè, men ikke normal avføring heller.


Startet med at jeg hadde veldig vondt i magen som når du ikke får sluppet luften ut, og hadde ekstremt luft i magen. Tenker dette har kommet av at jeg spiste mye egg forrige uke, pleier nemlig å. Många kvinnor får också lös mage i samband med mens. Orsaken till det är inte klart, men det har troligen att göra med hormoner.


Nivån av progesteron är låg kring mens och progesteron kan orsaka förstoppning t ex under graviditet när nivåerna är höga. Därför kan man få diarré när progesteronnivåerna är låga. La oss først starte med det du helst bør unngå når magen er i ubalanse. Her er noen eksempler: Fet eller røkt mat, som for eksempel laks, spekeskinke og bacon, påvirker magen negativt. Jeg har fått beskjed av legen min at jeg fint kan ta imodium dersom jeg får løs mage , og at det ikke er skadelig, jeg tenker snart og dra tilbake å snakke om denne angsten, og om jeg bør slutte å ta tablettene mot angsten.


Diaré er definert som løs eller vannaktig avføring mer enn ganer per dag, mens løs mage er en subjektiv plage. Hei, jeg er en mann på år som i lengre tid (ca.ett år) har hatt problemer med magen min. Problemene gir seg utslag i løs mage (grøtaktig konsistens) og mye luft. Sterk avføringstrang om morgenen etter frokost.


Avføringsfrekvens varierer mellom 1-ganger om dagen. Luftplagene er mest artikulert mot kvelden. Jeg er gravid i uke i dag, og de to siste dagene har jeg vært veldig plaget med løs mage. Har ikke hatt mye av dette i svangerskapet, så lurer på om det evt kan være fødsel rett rundt hjørne.


När du är lös i magen gör kroppen av med extra mycket vatten och kan bli uttorkad. Då är det viktigt att få i sig tillräckligt med vatten för att upprätthålla vätskebalansen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg